Langkau ke kandungan
    Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    Masa menunggu lebih panjang daripada biasa sekarang
    Disebabkan koronavirus (COVID-19), kami kini menerima banyak permohonan dan bekerja dengan sedikit kakitangan. Jika anda ada tempahan yang akan berlangsung lebih daripada 72 jam lagi, sila hubungi kami lebih hampir dengan tarikh daftar masuk anda supaya kami boleh menyokong mereka yang memerlukan bantuan segera. Untuk menukar atau membatalkan tempahan, pergi ke halaman perjalanan atau papan pemuka hos anda.

    Bagaimana penarafan atau ulasan pengalaman saya mempengaruhi keupayaan saya untuk menjadi hos?

    Pasaran Pengalaman Airbnb terkenal dengan pengalaman berkualiti tinggi, dan semua pengalaman mesti memenuhi standard kualiti kami untuk disiarkan di Airbnb. Sebagai sebahagian daripada komuniti hos Pengalaman Airbnb, anda memberi komitmen untuk menganjurkan pengalaman yang memenuhi jangkaan tetamu.

    Ulasan tetamu membantu hos dan Airbnb memahami pengalaman mana yang memenuhi piawaian kualiti dan jangkaan ini. Ulasan 5 bintang yang konsisten membantu membina kepercayaan dalam Pengalaman Airbnb, sekaligus membawa kejayaan kepada seluruh komuniti.

    Sebab itulah pengalaman yang mempunyai satu atau lebih ulasan berbintang rendah dan ulasan penarafan yang rendah mungkin berada di bawah ambang kualiti dan kelayakan kami, dan boleh disingkirkan daripada pasaran.

    Apa yang menyebabkan pengalaman disingkirkan daripada pasaran?

    Kami faham bahawa membina perniagaan memerlukan masa yang panjang dan akan ada banyak kekurangan pada peringkat permulaannya. Sebab itulah kriteria untuk penyingkiran mengambil kira sama ada sesuatu pengalaman itu baru dimulakan atau telah lama dijalankan.

    • Pengalaman baharu dengan 20 ulasan atau kurang boleh disingkirkan jika ia menerima satu atau lebih ulasan 1, 2, atau 3 bintang untuk 3 kejadian berasingan.
    • Pengalaman yang telah lama dijalankan dengan lebih daripada 20 ulasan boleh disingkirkan jika purata penarafannya jatuh ke tahap 4.7 atau kurang.

    Apakah kriteria kualiti lain yang boleh menyebabkan pengalaman disingkirkan?

    Selain daripada penarafan dan ulasan, kami memerhatikan tanda-tanda tetamu dan penglibatan lain yang berkaitan dengan pengalaman anda, termasuk cara tetamu berinteraksi dengannya dan aktiviti anda di Airbnb.

    Bagaimana saya boleh mengetahui bahawa pengalaman saya berisiko untuk disingkirkan dan apa yang boleh saya lakukan untuk menambahbaik pengalaman saya?

    Apabila pengalaman berisiko untuk disingkirkan, kami akan sentiasa menghubungi anda untuk berkongsi kriteria dan sumber yang jelas yang boleh membantu anda menambahbaik pengalaman anda.

    Kami juga mungkin menghubungi hos pengalaman apabila sesuatu pengalaman menerima ulasan bintang rendah untuk berkongsi maklumat dan tip berdasarkan saranan daripada tetamu dan hos pengalaman lain yang berjaya.

    Sedia untuk menjadi hos pengalaman?
    Ambil langkah seterusnya ke arah berkongsi aktiviti kegemaran anda bersama tetamu.
    Ketahui lebih lanjut