Kami mewajibkan semua orang yang merupakan sebahagian daripada komuniti kami mematuhi peraturan mudah ini untuk menjadi tetamu yang hebat apabila anda menginap di rumah:
Airbnb menggalakkan hos untuk melaporkan pelanggaran peraturan asas ini dengan segera. Kami menerima laporan terus daripada hos yang menghubungi kami, serta daripada jiran.
Apabila hos berurusan dengan pelanggaran yang disyaki atau sebenar terhadap peraturan asas ini, kami meminta mereka:
Kami komited untuk menguatkuasakan peraturan asas ini. Tindakan yang kami ambil mungkin termasuk memberikan maklumat kepada tetamu mengenai polisi dan mengeluarkan amaran. Apabila pelanggaran peraturan asas ini yang berulang atau teruk dilaporkan, tetamu juga boleh digantung atau dikeluarkan daripada komuniti kami.
Selain daripada peraturan penginapan standard yang diliputi dalam peraturan asas ini, hos juga boleh menambah satu set peraturan tambahan bertulis kepada halaman penyenaraian mereka. Jika tetamu melanggar mana-mana peraturan tambahan ini, hos boleh menghubungi sokongan pelanggan untuk membantu dengan langkah seterusnya yang sesuai.
Selain daripada peraturan asas di atas, komunikasi yang baik antara hos dan tetamu adalah penting untuk penginapan yang berjaya. Apabila tetamu dapat (bukan di luar julat telefon bimbit, dsb.), Airbnb menggalakkan tetamu untuk bersikap responsif apabila hos menghubungi anda untuk menyelesaikan isu.
Tetamu boleh membuat rayuan di bawah polisi ini dengan menghubungi sokongan pelanggan atau melalui pautan yang kami sediakan untuk memulakan proses rayuan. Dalam menyemak rayuan, kami akan mempertimbangkan sebarang butiran tambahan yang tetamu sediakan, seperti maklumat baharu atau diperbetulkan, pelanggaran Polisi Ulasan kami, atau keadaan lain yang berkaitan dengan pelanggaran tersebut.