Keselamatan adalah keutamaan di Airbnb. Insiden keselamatan jarang berlaku, tetapi apabila berlaku, kami mempunyai polisi dan proses untuk menyokong komuniti kami. Ini boleh merangkumi membatalkan tempahan akan datang atau yang sedang berlangsung dan mengambil tindakan terhadap akaun yang melanggar, termasuk pembuangan akaun.
Dalam sesetengah kes dan jika boleh, kami boleh mengambil langkah-langkah proaktif untuk membantu menggalakkan keselamatan, termasuk menjalankanpemeriksaan latar belakang di rantau tertentu, menyaring tempahan yang menunjukkan risiko tinggi mengakibatkan perhimpunan yang mengganggu , dan menyaring pengguna di rantau tertentu untuk kemungkinan penglibatan dalam jenayah serius.
Jika berlaku kecemasan, sila hubungi perkhidmatan kecemasan tempatan atau pihak berkuasa undang-undang untuk mendapatkan bantuan. Jika anda tidak tahu nombor telefon perkhidmatan kecemasan tempatan, anda boleh menggunakan Airbnb untuk hubungi perkhidmatan kecemasan sekarang. Untuk bukan kecemasan, anda boleh hubungi kami 24 jam sehari melalui sembang, e-mel atau telefon. Anda juga boleh menghubungi pasukan Sokongan Kejiranan kami untuk melaporkan gangguan.
Kami mempunyai dasar yang jelas yang menangani atau melarang keadaan atau tingkah laku yang tidak selamat, termasuk:
Sumber ini adalah untuk membantu memudahkan pengalaman yang selamat semasa perjalanan, perkhidmatan atau pengalaman anda: