Pertanyaan ialah perkara yang boleh dihantar oleh tetamu kepada hos sebelum mereka memohon untuk menempah—biasanya ia adalah mesej daripada tetamu yang mahukan maklumat lanjut tentang tarikh tertentu untuk penginapan, perkhidmatan atau pengalaman.
Jika anda telah menghantar permohonan untuk menempah, ketahui tempoh masa yang hos ada untuk menjawab permohonan.
Kebanyakan hos menjawab dalam masa beberapa jam, tetapi zon masa dan kekurangan akses internet mungkin melambatkan keadaan.
Kami syorkan hos menjawab kepada tetamu dalam tempoh 24 jam, tetapi perlu diingat bahawa pertanyaan tidak akan tamat tempoh—anda mungkin mendapati bahawa hos mengambil masa yang lebih lama untuk menjawab pertanyaan anda.
Jika anda sedang menunggu jawapan, anda boleh cuba menghubungi hos lain di kawasan ini. Anda juga boleh menghantar mesej lain kepada hos untuk meminta jawapan secepat mungkin kerana anda berminat untuk menempah penginapan, perkhidmatan, atau pengalaman dengan segera.
Ingin teruskan dan menempah penginapan hos? Anda boleh menghantar kepada mereka permohonan perjalanan atau membuat tempahan segera menggunakan Tempahan Segera, jika ia tersedia.
Perhatian: Masa dan kadar jawapan adalah purata berdasarkan masa hos menjawab pertanyaan dan permohonan tempahan dalam tempoh masa kebelakangan ini. Ia boleh membantu memberikan anda petunjuk tentang berapa cepat hos menjawab, tetapi ia bukan jaminan.