Cadangan akan ditunjukkan selepas menaip dalam input carian. Gunakan anak panah atas dan bawah untuk menyemak. Gunakan enter untuk memilih. Jika pemilihan adalah frasa, frasa itu akan dimasukkan ke carian. Jika cadangan adalah pautan, penyemak imbas akan menavigasi ke halaman tersebut.
Terma undang-undang • Tetamu

Dasar Privasi Insurans Perjalanan Tetamu untuk United Kingdom

Artikel ini telah diterjemahkan secara automatik.

Sila ambil perhatian bahawa Subpage ini menambah Dasar Privasi Utama kami dan Subpage Luar Amerika Syarikat dan terpakai berkenaan pemprosesan data tambahan yang dijalankan oleh kami untuk menyediakan insurans perjalanan tetamu melalui platform Airbnb.

1. Permohonan

Subpage (“Subpage”) ini memberikan maklumat tambahan mengenai pemprosesan data peribadi individu yang tinggal di UK yang berkaitan dengan polisi insurans dan tuntutan melalui insurans perjalanan tetamu yang tersedia melalui Airbnb.

2. Siapa yang mengawal Maklumat Peribadi Saya

    2.1 Pengawal

    Jika Subpage ini menyebut “Airbnb,” “kami,” atau “kami,” ia merujuk kepada Airbnb Ireland UC dan Airbnb UK Services Limited, yang merupakan entiti Airbnb yang bertanggungjawab untuk maklumat dan pengawal data anda jika anda tinggal di UK berkenaan insurans perjalanan tetamu. Kedua-dua entiti memproses data anda secara bebas - Airbnb Ireland UC bertanggungjawab untuk maklumat yang berkaitan dengan tempahan yang insurans perjalanan terpakai dan Airbnb UK Services Limited adalah pengawal bebas maklumat yang diprosesnya sebagai wakil yang dilantik bagi Aon UK Limited (“Aon UK”). Harap maklum bahawa produk insurans perjalanan tetamu diedarkan oleh Airbnb UK Services Limited, wakil Aon UK yang dilantik, dan ditaja jamin oleh Europ Assistance S.A. Cawangan UK ("Bantuan Europ"), yang kedua-duanya bertindak sebagai pengawal data bebas data peribadi anda.

    2.2 Hubungi kami

      Untuk menghubungi Pegawai Perlindungan Data (DPO) untuk Airbnb klik di sini. Untuk menghubungi Aon UK dan Europ Assistance, lihat notis privasi masing-masing. Notis privasi Aon UK disediakan dalam Terma Perniagaan Airbnb UK Services Limited dan notis privasi Europ Assistance termasuk dalam Terma dan Syarat insurans perjalanan tetamu.

      3. Maklumat Peribadi yang kami Kumpul

        Membeli Insurans perjalanan tetamu adalah pilihan dan jika anda memilih untuk membuat pembelian ini, kami akan mengumpul maklumat di bawah untuk tujuan yang ditetapkan pada Subpage ini:

        3.1 Maklumat Peribadi yang anda pilih untuk berikan kepada kami

        • Maklumat hubungan, maklumat tempahan.
            Kami mengumpul nama pertama, nama keluarga, alamat e-mel, tarikh lahir, alamat pos dan nombor telefon anda. Kami juga mengumpul maklumat mengenai perjalanan anda untuk mencipta polisi ini.

          3.2 Maklumat Peribadi yang kami Kumpul daripada pihak ketiga

          • Jika anda menghantar tuntutan di bawah polisi insurans perjalanan tetamu, anda boleh berbuat demikian melalui pembekal insurans, Europ Assistance. Europ Assistance kemudiannya menghantar status tuntutan anda (iaitu draf, dihantar, disemak, diluluskan, ditutup, ditolak) supaya jika anda menghubungi kami untuk membuat rayuan atau mempertikaikan keputusan Europ Assistance, kami boleh mengarahkan mesej anda kembali kepada Europ Assistance. Europ Assistance akan berkongsi maklumat tuntutan tertentu seperti jenis tuntutan, status, sebab tuntutan dan bila ia diproses untuk memastikan keberkesanan program ini.

          4. Cara Kami Menggunakan Maklumat Peribadi yang Kami Kumpul

            Kami menggunakan Maklumat Peribadi yang kami Kumpul untuk tujuan berikut.

            4.1 Cipta dan uruskan polisi insurans anda. 

            Seperti:

              • Kumpulkan maklumat yang diperlukan untuk mencipta polisi anda;
              • Buat perubahan kepada polisi anda jika anda memutuskan untuk mengubah perjalanan anda, atau mengubah polisi anda;
              • Batalkan polisi anda jika anda memutuskan untuk membatalkan tempahan atau polisi anda.

              4.2 Memperbaiki dan Membangunkan Produk kami. 

              Seperti:

                • Lakukan penyelidikan analisis, nyahpepijat dan jalankan;
                • Tingkatkan pengalaman pengguna;
                • Sediakan perkhidmatan pelanggan dan latihan.

                4.3 Cipta dan Kekalkan Persekitaran yang Dipercayai dan Selamat. 

                Seperti:

                  • Mengesan dan mencegah penipuan dan insiden keselamatan.

                  5. Perkongsian dan Pendedahan

                    Insurans perjalanan tetamu diatur oleh Airbnb UK Services Limited dan ditaja jamin oleh Europ Assistance, yang dibenarkan oleh Pihak Berkuasa Peraturan Prudential dan tertakluk kepada peraturan oleh Pihak Berkuasa Kelakuan Kewangan dan peraturan terhad oleh Pihak Berkuasa Peraturan Prudential. Airbnb UK Services Limited ialah wakil yang dilantik bagi Aon UK, yang dibenarkan dan dikawal selia oleh Pihak Berkuasa Kelakuan Kewangan. Oleh itu, kami berkongsi data tertentu dengan kedua-dua syarikat ini seperti yang dinyatakan di bawah:

                    • Europ Assistance ialah syarikat insurans yang menaja jamin insurans perjalanan untuk tetamu Airbnb. Kami menghantar Maklumat Peribadi yang kami Kumpul kepada mereka untuk membolehkan mereka menetapkan harga dan menyediakan polisi insurans perjalanan anda.
                    • Aon UK ialah perantara insurans dan merupakan prinsipal Airbnb UK Services Limited berkenaan produk insurans perjalanan tetamu. Kami menghantar maklumat kepada mereka mengenai (i) butiran peribadi asas, seperti nama anda, negara tempat tinggal, dan tarikh lahir, (ii) butiran polisi insurans perjalanan tetamu anda, termasuk nombor, status, tarikh pembelian, tarikh mula dan tamat. Kami juga boleh memberikan maklumat tambahan yang diperlukan oleh Aon UK untuk memenuhi kewajipannya yang berkaitan dengan produk insurans perjalanan tetamu, termasuk sebarang kewajipan undang-undang dan kawal selia.

                    6. Pangkalan Undang-undang untuk Memproses Maklumat Peribadi

                    Kami memproses maklumat peribadi anda jika perlu untuk membuat kesimpulan dan melaksanakan kontrak kami dengan anda untuk menghantar insurans perjalanan tetamu anda.

                    Sub-Seksyen

                    Asas yang Sah

                    Kategori Data Digunakan

                    Cipta dan uruskan polisi insurans anda.


                    Kami memproses maklumat peribadi ini kerana ia perlu untuk prestasi kontrak yang mencukupi dengan anda.

                    “Maklumat Peribadi yang anda pilih untuk berikan kepada kami” dan “Maklumat Peribadi yang dikumpul daripada pihak ketiga”


                    Tingkatkan dan Bangunkan Produk kami.

                    Kami memproses maklumat peribadi ini untuk tujuan ini memandangkan kepentingan sah kami dalam meningkatkan pengalaman Airbnb dan pengguna kami dengannya, dan untuk prestasi kontrak yang mencukupi dengan anda.

                    “Maklumat Peribadi yang anda pilih untuk berikan kepada kami” dan “Maklumat Peribadi yang dikumpul daripada pihak ketiga”

                    Cipta dan Kekalkan Persekitaran yang Dipercayai dan Selamat.

                    Kami memproses maklumat peribadi ini untuk tujuan ini memandangkan kepentingan sah kami dalam meningkatkan pengalaman Airbnb dan pengguna kami dengannya, dan untuk mematuhi undang-undang yang berkenaan, untuk melindungi kepentingan penting anda atau orang lain, dan atas sebab kepentingan awam.

                    “Maklumat Peribadi yang anda pilih untuk berikan kepada kami”

                    7. Hak Anda

                    Anda mendapat manfaat daripada hak menurut undang-undang yang berkenaan. Walaupun sesetengah hak ini terpakai secara umum, hak tertentu hanya terpakai dalam kes-kes tertentu yang terhad. Kami mungkin akan meminta anda mengesahkan identiti anda dan memohon sebelum mengambil tindakan lanjut terhadap permohonan anda. Lihat di sini untuk maklumat yang lebih terperinci mengenai permohonan hak subjek data anda dan cara menghantar permohonan.

                    Anda berhak untuk membuat aduan mengenai aktiviti pemprosesan data kami dengan memfailkan aduan dengan Pegawai Perlindungan Data kami yang boleh dihubungi melalui bahagian "Hubungi Kami" di atas atau dengan pihak berkuasa penyeliaan tempatan anda atau pihak berkuasa penyeliaan utama kami, Suruhanjaya Perlindungan Data Ireland.

                    8. Pengekalan

                      Kami menyimpan maklumat yang berkaitan dengan program insurans perjalanan tetamu untuk tempoh empat tahun untuk memenuhi kewajipan kontrak kami kepada anda dan meningkatkan pengalaman anda di platform Airbnb.

                      9. Beroperasi Secara Global dan Pemindahan Antarabangsa

                        Seperti yang dijelaskan di atas, untuk menyediakan Insurans perjalanan tetamu, kami berkongsi Maklumat Peribadi yang kami Kumpul dengan Aon UK dan Europ Assistance. Kami telah menetapkan cara yang diperlukan untuk memastikan tahap perlindungan data yang mencukupi untuk sebarang maklumat yang dipindahkan di luar UK. Untuk sebarang maklumat yang dipindahkan dari EU ke United Kingdom, keputusan kecukupan Suruhanjaya Eropah terpakai. Kami juga telah menyediakan klausa kontrak standard dalam Airbnb dan dengan pihak ketiga yang berkaitan untuk melindungi data peribadi dan mematuhi undang-undang perlindungan data. Kami akan memberikan maklumat lanjut mengenai cara ini untuk memastikan tahap perlindungan data yang mencukupi, seperti salinan Klausa Model EU, atas permintaan. Jika anda ingin menerima maklumat sedemikian sila hubungi kami di dpo@airbnb.com.

                        Artikel berkaitan

                        Dapatkan bantuan dengan tempahan anda, akaun dan banyak lagi.
                        Log masuk atau daftar