Cadangan akan ditunjukkan selepas menaip dalam input carian. Gunakan anak panah atas dan bawah untuk menyemak. Gunakan enter untuk memilih. Jika pemilihan adalah frasa, frasa itu akan dimasukkan ke carian. Jika cadangan adalah pautan, penyemak imbas akan menavigasi ke halaman tersebut.
Terma undang-undang • Tetamu

Notis Privasi Insurans Perjalanan

Artikel ini telah diterjemahkan secara automatik.

Harap maklum bahawa Notis ini melengkapkan Dasar Privasi kami dan terpakai kepada pemprosesan maklumat peribadi tambahan yang dijalankan oleh kami untuk menyediakan Insurans Tempahan kepada Tetamu Airbnb melalui platform Airbnb.

1. PERMOHONAN. 

Notis Privasi Insurans Perjalanan ini ("Notis") memberikan maklumat tambahan mengenai pemprosesan maklumat peribadi yang berkaitan dengan polisi insurans dan tuntutan insurans individu yang tinggal di Austria, Perancis, Jerman, Ireland, Itali, Belanda, Portugal, dan Sepanyol di mana Insurans Tempahan ditawarkan kepada Tetamu Airbnb melalui platform Airbnb ("Insurans Perjalanan").

2. SIAPA YANG MENGKAWAL MAKLUMAT PERIBADI SAYA.

2.1 Entiti Airbnb. 

Apabila Notis ini menyebut “Airbnb,” atau “kami,” hal itu merujuk kepada Airbnb Ireland UC dan Airbnb Spain Insurance Agency, S.L.U. (“ASIASL”). Kedua-dua entiti mengawal data anda secara bebas antara satu sama lain – Airbnb Ireland UC adalah pengawal untuk maklumat peribadi yang berkaitan dengan tempahan yang dikenakan Insurans Perjalanan, dan ASIASL adalah pengawal untuk maklumat peribadi yang berkaitan dengan Insurans Perjalanan.

2.2 Bantuan Europ. 

Insurans Perjalanan ditaja jamin oleh Europ Assistance, S.A. (“Europ Assistance”), sebuah syarikat terhad Perancis yang dikawal oleh Kod Insurans Perancis, dengan ibu pejabat di 2 rue Pillet-Will, 75009 Paris, Perancis dan yang merupakan pengawal data maklumat peribadi anda. ASIASL bertindak sebagai wakil sah Europ Assistance untuk mengedarkan Insurans Perjalanan.

2.3 Hubungi Kami. 

Untuk menghubungi Pegawai Perlindungan Data (DPO) untuk Airbnb klik di sini. Untuk menghubungi Europ Assistance, lihat Notis Privasi Europ Assistance yang termasuk dalam Terma dan Syarat Insurans Perjalanan atau klik di sini.

3. MAKLUMAT PERIBADI YANG KAMI KUMPUL. 

Jika anda memilih untuk membeli Insurans Perjalanan, kami mungkin mengumpul maklumat peribadi di bawah bagi pihak Europ Assistance:

3.1 Maklumat Peribadi yang Diperlukan untuk Perkhidmatan Insurans.

  • Maklumat hubungan. Kami mengumpul nama pertama, nama keluarga, alamat e-mel, tarikh lahir, alamat pos dan nombor telefon anda.
  • Maklumat Tempahan. Seperti maklumat mengenai perjalanan anda yang diperlukan untuk mencipta polisi Insurans Perjalanan ("Polisi"), termasuk tarikh mula dan akhir perjalanan, kos perjalanan, dan alamat penyenaraian.

3.2 Maklumat Peribadi yang Kami Kumpul daripada Europ Assistance.

  • Jika anda menghantar tuntutan di bawah Polisi secara langsung melalui Europ Assistance, Europ Assistance akan memaklumkan kami tentang status tuntutan anda (iaitu, draf, dihantar, disemak, diluluskan, ditutup, ditolak). Europ Assistance boleh berkongsi maklumat tuntutan tertentu dengan kami, termasuk jenis tuntutan, status, sebab tuntutan, jumlah tuntutan yang dihantar dan dibayar, dan bila tuntutan anda diproses. Jika anda membuat tuntutan di bawah Polisi, kami juga boleh menerima maklumat mengenai tuntutan anda untuk memberikan anda perkhidmatan pelanggan dan menambah baik platform kami.

4. CARA KAMI MENGGUNAKAN MAKLUMAT PERIBADI YANG KAMI KUMPUL. 

Kami hanya menggunakan Maklumat Peribadi yang kami kumpulkan untuk tujuan berikut:

4.1 Cipta dan Urus Polisi Insurans Anda. 

Seperti:

  • Kumpulkan maklumat yang diperlukan untuk Europ Assistance mencipta Polisi anda;
  • Buat perubahan pada Polisi anda jika anda memutuskan untuk menukar perjalanan anda atau menukar Polisi anda;
  • Menguruskan dan menyelesaikan aduan mengenai perkhidmatan pengedaran insurans yang disediakan oleh ASIASL bagi pihak Europ Assistance;
  • Batalkan Polisi anda jika anda memutuskan untuk membatalkan tempahan penginapan anda atau Insurans Perjalanan anda.

4.2 Memperbaiki dan Membangunkan Produk Kami. 

Seperti untuk menentukan keberkesanan program dan menambah baik produk Insurans Perjalanan dengan:

  • Melakukan analisis, menyahpepijat dan menjalankan penyelidikan;
  • Tingkatkan pengalaman pengguna;
  • Sediakan perkhidmatan pelanggan dan latihan.

4.3 Cipta dan Kekalkan Persekitaran yang Dipercayai dan Selamat. 

Seperti:

  • Kesan dan cegah penipuan dan insiden keselamatan;
  • Melawan pengubahan wang haram;
  • Melawan pembiayaan keganasan;
  • Menerapkan sekatan ekonomi dan kewangan antarabangsa.

5. PERKONGSIAN DAN PENDEDAHAN. 

Kami bertindak dengan Europ Assistance untuk menyediakan anda dengan Insurans Perjalanan, bertindak sebagai agensi insurans Europ Assistance. Europ Assistance ialah syarikat insurans yang menaja jamin Insurans Perjalanan untuk Tetamu Airbnb dan dilesenkan untuk menjual produk insurans di EU. Dalam kapasiti ini, Europ Assistance adalah pengawal data maklumat peribadi yang kami kumpulkan untuk menyediakan Polisi anda, seperti yang diterangkan dalam Seksyen 2 Notis ini. Ini termasuk maklumat mengenai Polisi anda, perjalanan anda, dan maklumat peribadi termasuk nama anda, butiran hubungan dan tarikh lahir, dan sebarang maklumat lain yang diterangkan dalam Seksyen 3 Notis ini. Maklumat ini diperlukan untuk memenuhi kewajipan Europ Assistance berkaitan dengan produk Insurans Perjalanan, termasuk sebarang kewajipan undang-undang dan peraturan, untuk melengkapkan pembelian. Kami juga boleh berkongsi maklumat peribadi anda dengan pihak ketiga lain seperti yang dinyatakan dalam Notis Privasi Europ Assistance yang termasuk dalam Terma dan Syarat Insurans Perjalanan.

6. ASAS UNDANG-UNDANG UNTUK MEMROSES MAKLUMAT PERIBADI. 

Kami memproses maklumat peribadi anda yang diperlukan untuk menyelesaikan dan melaksanakan kontrak kami dengan anda dan menyampaikan Insurans Perjalanan anda bagi pihak Europ Assistance.

Subbahagian

Asas yang Sah

Kategori Data Digunakan

Contoh-contoh aktiviti pemprosesan

Cipta dan uruskan Polisi anda.

Kami memproses maklumat peribadi ini kerana ia perlu untuk prestasi kontrak yang mencukupi dengan anda.

“Maklumat Peribadi yang Diperlukan untuk Perkhidmatan Insurans” dan “Maklumat Peribadi yang Kami Kumpul daripada Europ Assistance”.

Memproses Polisi anda; mengesahkan maklumat anda.

Meningkatkan dan Membangunkan Produk kami.

Kami memproses maklumat peribadi ini untuk tujuan ini atas kepentingan sah kami dalam meningkatkan Airbnb dan pengalaman pengguna kami dengannya dan untuk pelaksanaan kontrak dengan anda yang mencukupi.

“Maklumat Peribadi yang Diperlukan untuk Perkhidmatan Insurans” dan “Maklumat Peribadi yang Kami Kumpul daripada Europ Assistance”.

Menadbir Perkhidmatan dalam talian (termasuk penyelesaian masalah dan ujian diagnostik, menjalankan analisis prestasi sistem dan perkhidmatan kami, menguji ciri-ciri sistem baharu untuk menilai impak, penyelenggaraan sistem dan log, sokongan teknikal, penyahpepijat sistem, dan pengehosan maklumat); latihan pekerja; dan menguruskan aktiviti kerja dan kakitangan secara umumnya.

Cipta dan Kekalkan Persekitaran yang Dipercayai dan Selamat.

Kami memproses maklumat peribadi ini untuk tujuan ini atas kepentingan sah kami dalam meningkatkan Airbnb dan pengalaman pengguna kami dengannya, untuk mematuhi kewajipan undang-undang yang berkenaan, dan untuk melindungi kepentingan penting anda atau orang lain.

“Maklumat Peribadi Diperlukan untuk Perkhidmatan Insurans”

Menjalankan audit, mengesahkan bahawa proses dalaman kami berfungsi seperti yang dimaksudkan dan mematuhi keperluan undang-undang, kawal selia atau kontrak; memantau dan mencegah penipuan; dan tujuan keselamatan, termasuk keselamatan sistem dan keselamatan di lokasi premis kami.

7. HAK ANDA.

Anda boleh menggunakan hak berikut mengenai data peribadi anda:

7.1 Akses. 

Anda boleh memohon akses kepada data peribadi anda.

7.2 Pembetulan. 

Anda boleh meminta kami membetulkan data peribadi yang tidak tepat atau tidak lengkap.

7.3 Padam. 

Anda boleh meminta kami memadam data peribadi jika salah satu sebab berikut terpakai:

  • Data peribadi tidak lagi diperlukan untuk tujuan kami mengumpul atau memprosesnya.
  • Anda menarik balik persetujuan untuk tujuan pemprosesan dan tiada sebab undang-undang lain untuk pemprosesan.
  • Anda membantah keputusan automatik dan tiada alasan yang sah untuk pemprosesan kami, atau anda membantah pemprosesan kami untuk pemasaran langsung.
  • Kami telah memproses data peribadi anda secara menyalahi undang-undang.
  • Kami perlu memadam data peribadi anda untuk mematuhi kewajipan undang-undang kami di bawah undang-undang Kesatuan Eropah atau Negara Anggota yang kami perlu akur.

7.4 Sekatan. 

Anda boleh meminta kami untuk mengehadkan cara kami memproses data peribadi anda jika salah satu perkara berikut terpakai.

  • Anda mempertikaikan ketepatan data peribadi anda, untuk tempoh sehingga kami dapat mengesahkan ketepatannya.
  • Pemprosesan menyalahi undang-undang dan anda menentang pemadaman data peribadi dan meminta sekatan penggunaannya.
  • Kami tidak lagi memerlukan data peribadi untuk pemprosesan, tetapi anda mahu data peribadi untuk membuat, melaksanakan atau mempertahankan tuntutan undang-undang.
  • Anda membantah pemprosesan di bawah hak untuk membantah keputusan automatik, dan anda meminta kami untuk mengehadkan penggunaan kami sehingga kami telah mengesahkan sama ada kami mempunyai alasan yang sah untuk mengatasi hak anda untuk membantah.

7.5 Kemudahalihan. 

Anda boleh meminta kami memindahkan data peribadi anda kepada organisasi lain atau meminta untuk menerima data peribadi anda dalam format yang berstruktur, biasa digunakan, dan boleh dibaca oleh mesin.

7.6 Objektif. 

Apabila kami memproses data peribadi anda untuk memenuhi kepentingan sah kami, termasuk untuk tujuan pemasaran langsung, anda berhak untuk membantah pemprosesan data peribadi anda tersebut dan meminta kami menghentikan aktiviti pemprosesan ini.

7.7 Tarik Balik Persetujuan. 

Anda boleh menarik balik persetujuan anda, pada bila-bila masa, untuk pemprosesan data peribadi anda yang telah anda berikan persetujuan sebelum ini. Jika anda menarik balik persetujuan anda, kami mungkin tidak lagi dapat meneruskan tuntutan anda.

7.8 Pengesahan. 

Kami mungkin meminta anda mengesahkan identiti dan permohonan anda sebelum mengambil tindakan lanjut atas permohonan anda. Lihat di sini untuk maklumat lebih terperinci mengenai permohonan hak subjek data anda dan cara menghantar permohonan kepada Airbnb. Untuk melaksanakan hak anda terhadap Europ Assistance, anda boleh menghubungi Pegawai Perlindungan Data (lihat notis privasi Europ Assistance untuk maklumat terperinci tentang cara melaksanakan permohonan hak subjek data anda dan cara menghantar permohonan kepada mereka). Anda berhak untuk membuat aduan mengenai aktiviti pemprosesan data kami dengan memfailkan aduan dengan Pegawai Perlindungan Data kami yang boleh dihubungi melalui bahagian "Hubungi Kami" di atas atau sebelum pihak berkuasa penyeliaan yang berkaitan, seperti: (i) pihak berkuasa penyeliaan tempatan anda atau (ii) pihak berkuasa penyeliaan Europ Assistance, yang merupakan Pejabat Pesuruhjaya Perlindungan Data Ireland. Senarai pihak berkuasa perlindungan data EEA tersedia di sini.

8. PENGEKALAN. 

Kami menyimpan maklumat yang berkaitan dengan program Insurans Perjalanan untuk mematuhi kewajipan kontrak kami terhadap anda dan meningkatkan pengalaman anda di platform Airbnb. Jika kewajipan undang-undang timbul atau pengekalan dinasihatkan berdasarkan kedudukan undang-undang kami, dalam sesetengah keadaan, kami akan mengekalkan maklumat peribadi tertentu untuk tempoh yang lebih lama, walaupun selepas akaun anda dihapuskan, contohnya:

  • Untuk bekerjasama dengan pihak berkuasa penguatkuasaan undang-undang atau pihak berkuasa awam, pengawalseliaan dan kerajaan: Jika kami menerima perintah pemeliharaan atau waran geledah, yang berkaitan dengan akaun anda, kami akan memelihara maklumat peribadi tertakluk kepada perintah atau waran tersebut. Dalam sesetengah bidang kuasa, kami mungkin diwajibkan oleh undang-undang untuk mengekalkan maklumat peribadi secara umum untuk tempoh masa tertentu.
  • Untuk mematuhi peraturan insurans dan peruntukan undang-undang mengenai cukai dan perakaunan: Kami boleh mengekalkan maklumat peribadi anda seperti yang dikehendaki oleh undang-undang insurans dan cukai dan untuk mematuhi syarat penyimpanan buku.
  • Untuk meneruskan atau mempertahankan tindakan undang-undang: Kami boleh mengekalkan maklumat peribadi yang berkaitan sekiranya berlaku tuntutan atau aduan undang-undang, termasuk siasatan kawal selia atau prosiding undang-undang mengenai tuntutan yang berkaitan dengan maklumat peribadi anda, atau jika kami percaya bahawa terdapat kemungkinan litigasi (sama ada berkenaan hubungan kami dengan anda atau sebaliknya) untuk tempoh masa tertentu selepas pertikaian telah diselesaikan atau diputuskan oleh mahkamah atau tribunal yang tidak mempunyai hak rayuan lanjut.

9. BEROPERASI DI SELURUH DUNIA DAN PEMINDAHAN ANTARABANGSA. 

Kami telah menetapkan cara yang diperlukan untuk memastikan tahap perlindungan data yang sebaiknya untuk sebarang maklumat peribadi yang dipindahkan di luar EEA. Untuk sebarang maklumat peribadi yang dipindahkan dari EEA ke United Kingdom, keputusan kecukupan Suruhanjaya Eropah terpakai. Kami juga telah menyediakan klausa kontrak standard dalam Airbnb dan dengan pihak ketiga yang berkaitan untuk melindungi maklumat peribadi dan mematuhi undang-undang perlindungan data. Kami boleh memberikan maklumat lanjut mengenai cara ini untuk memastikan tahap perlindungan data yang mencukupi, seperti salinan Klausa Model EU, atas permintaan. Jika anda ingin menerima maklumat sedemikian sila hubungi kami di dpo@airbnb.com.

Dapatkan bantuan dengan tempahan anda, akaun dan banyak lagi.
Log masuk atau daftar