Cadangan akan ditunjukkan selepas menaip dalam input carian. Gunakan anak panah atas dan bawah untuk menyemak. Gunakan enter untuk memilih. Jika pemilihan adalah frasa, frasa itu akan dimasukkan ke carian. Jika cadangan adalah pautan, penyemak imbas akan menavigasi ke halaman tersebut.
Cadangan akan ditunjukkan selepas menaip dalam input carian. Gunakan anak panah atas dan bawah untuk menyemak. Gunakan enter untuk memilih. Jika pemilihan adalah frasa, frasa itu akan dimasukkan ke carian. Jika cadangan adalah pautan, penyemak imbas akan menavigasi ke halaman tersebut.

Tambah ciri kemudahan akses kepada pengalaman atau perkhidmatan

Cipta penyenaraian yang tetamu boleh tempah dengan yakin.
Oleh Airbnb pada 13 Mei 2025
Dikemas kini pada 13 Mei 2025

Tetamu ingin tahu sama ada pengalaman atau perkhidmatan memenuhi keperluan mereka sebelum menempah. Mereka boleh menapis hasil carian Airbnb untuk ciri-ciri kebolehcapaian tertentu dan menghantar mesej kepada hos untuk meminta butiran lanjut.

Beritahu tetamu tentang perkara yang tersedia semasa pengalaman atau perkhidmatan anda dengan memilih daripada ciri kebolehcapaian di tab Penyenaraian. Hos perkhidmatan hanya boleh memilih bahasa isyarat buat masa ini. Jika anda boleh membuat penginapan lain, pertimbangkan untuk berkongsi butiran dalam penyenaraian atau mesej alu-aluan anda.

Sokongan pendengaran dan visual

Tambah ciri-ciri ini jika anda boleh menawarkan bahasa isyarat atau panduan celik yang ditetapkan.

  • Bahasa isyarat: Anda, hos bersama atau pembantu boleh berkomunikasi dengan tetamu yang pekak atau kurang pendengaran, atau mengaturkan jurubahasa. Lebih daripada 300 bahasa isyarat digunakan di seluruh dunia, termasuk Amerika, Cina dan Sepanyol. Nyatakan bahasa isyarat yang tersedia.
  • Pembimbing celik khusus: Anda boleh memberikan pembimbing yang berpengalaman untuk membantu tetamu yang cacat penglihatan atau kurang daya penglihatan.

Ciri kemudahan akses mobiliti

Tambah ciri-ciri ini jika tetamu, termasuk pengguna kerusi roda, boleh mengemudi pengalaman dari mula hingga akhir tanpa anak tangga atau halangan lain.

  • Akses tanpa anak tangga: Tiada anak tangga, tangga, ambang atau halangan melebihi 2 inci (5 sentimeter) sepanjang pengalaman.
  • Bilik mandi tanpa anak tangga: Terdapat bilik mandi yang tersedia untuk tetamu yang tidak mempunyai anak tangga atau tangga untuk masuk.
  • Tanah yang terutamanya rata atau mendatar: Tanah di sepanjang pengalaman anda adalah luas, mempunyai permukaan yang kukuh dengan sedikit atau tiada cerun.
  • Tempat letak kenderaan kurang upaya: Terdapat ruang letak kenderaan khusus untuk tetamu kurang upaya, atau tempat yang lebih luas daripada 8 kaki (2.5 meter), berhampiran permulaan pengalaman anda.
  • Pintu masuk yang lebih lebar daripada 32 inci: Pintu masuk dan laluan yang diperlukan untuk mengakses pengalaman sekurang-kurangnya 32 inci (81 sentimeter) lebar.

Jika pengalaman tidak mempunyai ciri-ciri ini, pertimbangkan sama ada anda boleh mengubah laluan atau lokasi untuk mengalu-alukan lebih ramai tetamu yang ada keperluan kebolehcapaian.

Pertimbangan deria

Tambah ciri-ciri ini jika pengalaman anda boleh menampung tetamu yang sensitif terhadap alam sekitar.

  • Tiada rangsangan deria yang melampau: Aktiviti anda mempunyai pendedahan yang terhad kepada lampu terang, bunyi bising, bau kuat dan khalayak ramai.
  • Ruang senyap tersedia: Terdapat kawasan senyap yang berasingan atau ruang persendirian khusus yang boleh tetamu gunakan semasa pengalaman.

Jika anda boleh membuat pelarasan, pertimbangkan untuk mencipta versi pengalaman dengan kurang rangsangan deria.

Menawarkan pengalaman dan perkhidmatan yang mengutamakan kebolehcapaian akan memberikan lebih ramai tetamu peluang dan keyakinan untuk membuat tempahan.

Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak diterbitkan.

Airbnb
13 Mei 2025
Adakah ini membantu?