Memudahkan daftar masuk dan daftar keluar

Bantu tetamu anda berasa dialu-alukan dari mula hingga akhir.
Oleh Airbnb pada 15 Apr 2024
Bacaan 2 minit
Dikemas kini pada 15 Apr 2024

Daftar masuk dan daftar keluar adalah detik-detik penting yang menentukan sama ada penginapan anda akan berjaya atau gagal mendapat lima bintang. Tetamu mengharapkan untuk masuk dengan mudah, berasa dialu-alukan dan keluar dengan mudah.

Permudahkan daftar masuk

Tetamu ingin tahu cara mencari penginapan anda dan membuka kunci pintu depan apabila mereka tiba. Cari cara untuk memudahkan daftar masuk:

  • Gunakan Panduan ketibaan untuk butiran penting. Dalam Editor penyenaraian anda, anda boleh menetapkan atau melaraskan kaedah dan masa daftar masuk anda, tunjuk arah, manual penginapan, kata laluan wifi dan banyak lagi—semuanya di satu tempat. Tetamu menerima maklumat ini selepas mereka menempah.

  • Tunjukkan langkah-langkah untuk masuk ke dalam. Sertakan gambar atau video untuk membantu tetamu mendaftar masuk. Contohnya, anda boleh menambah gambar tempat selak pada pintu pagar atau cara membuka kotak kunci. 

  • Pratonton panduan anda. Ketik butang Lihat untuk melihat maklumat ketibaan anda seperti tetamu melihatnya. Minta rakan menguji arahan anda dan buat sebarang pelarasan yang diperlukan untuk daftar masuk mudah.

  • Kemas kini ruang anda. Cuba tambah pencahayaan, letakkan papan tanda, atau pasang jenis kunci yang berbeza—seperti kunci pintar atau pad kekunci—untuk memudahkan daftar masuk untuk anda dan tetamu anda.

Tetamu mungkin menghantar mesej kepada anda dengan soalan mengenai daftar masuk. Jawab secepat mungkin, terutamanya dalam tempoh 24 jam sebelum ketibaan mereka.

Bantu tetamu berasa dialu-alukan

Cara anda menyambut tetamu dan menjangkakan keperluan mereka adalah ciri-ciri layanan yang hebat. Memberi perhatian kepada sekecil-kecil butiran boleh memberi impak besar kepada tetamu.

  • Jadualkan mesej alu-aluan. Pada hari daftar masuk, maklumkan tetamu bahawa anda sedia membantu jika mereka memerlukan apa-apa.

  • Amalkan layanan inklusif. Ingat bahawa tetamu mungkin tidak mempunyai kepercayaan atau adat sama seperti anda.

  • Sentiasa bertolak ansur. Tunjukkan keprihatinan anda terhadap tetamu anda dan utamakan keperluan mereka sambil menghormati privasi mereka.

Rie, ahli Lembaga Penasihat Hos dan Superhost di Yomitan, Jepun, suka meninggalkan nota alu-aluan dengan maklumat tempatan yang berguna. “Jika tetamu merupakan ibu bapa yang memberitahu saya bahawa mereka akan datang dengan anak kecil, saya akan mengesyorkan kedai yang sesuai untuk membeli lampin,” katanya. “Jika mereka mempunyai anjing, saya cadangkan tempat untuk membeli makanan haiwan peliharaan berkualiti tinggi.”

Tinggalkan kesan yang mendalam

Anggap daftar keluar sebagai pengalaman terakhir tetamu anda dengan ruang anda. Anda mahu mereka mengingati penginapan mereka yang hebat.

Gunakan Panduan ketibaan untuk memberikan arahan daftar keluar yang jelas dan mudah. Pertimbangkan sama ada tugas daftar keluar seperti membuang sampah atau mengumpul tuala terpakai adalah pengalaman lima bintang untuk tetamu. Menjadikan kerja-kerja ini sebahagian daripada rutin pembersihan anda boleh membawa kepada ulasan yang lebih baik.

Selepas setiap penginapan, hantar mesej terima kasih kepada tetamu. Jemput mereka untuk kembali, dan beritahu mereka bahawa anda menghargai maklum balas mereka. Tanya apa yang mereka akan hargai untuk lawatan mereka akan datang.

Maklumat yang terkandung di dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak penerbitan.

Airbnb
15 Apr 2024
Adakah ini membantu?