Langkau ke kandungan
    Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    30 Mac: Mesej kepada hos daripada CEO Brian Chesky

    30 Mac: Mesej kepada hos daripada CEO Brian Chesky

    Beliau mengumumkan empat inisiatif untuk membantu hos, termasuk sokongan USD250 Juta.
    Oleh Airbnb pada 30 Mac 2020
    Video 19 minit
    Dikemas kini pada 30 Apr 2020

    Sorotan

    • Airbnb melaburkan USD250 juta untuk membiayai kos pembatalan COVID-19

    • Dana Bantuan Superhost akan membantu hos yang telah lama bekerjasama dengan Airbnb yang sedang berusaha untuk menampung kos sara hidup

    • Hos boleh mendapat manfaat daripada tindakan bantuan COVID-19 kerajaan A.S.

    • Alat baru akan memudahkan tetamu terdahulu anda menunjukkan penghargaan mereka

    Hos yang Dihormati,

    Beberapa bulan ini merupakan masa yang amat sukar untuk kita semua. Seperti kebanyakan daripada anda, saya bangun setiap hari berjauhan daripada rakan dan rakan sekerja, dan tertanya-tanya akan masa depan kita. Apabila saya melihat berita setiap hari, saya terkesan dengan apa yang dihadapi oleh semua negara, komuniti, dan keluarga yang terjejas teruk kesan daripada krisis berskala besar ini.

    Disebabkan krisis ini, industri perjalanan global telah terhenti. Penerbangan dihentikan dan sempadan ditutup. Sebahagian besar daripada kita—termasuk tetamu kita—sedang melalui sekatan pergerakan yang diarahkan oleh kerajaan, dan tidak dapat meninggalkan rumah kita. Membuat perjalanan seperti kelaziman boleh dikatakan mustahil.

    Pada 11 Mac, kita telah berhadapan dengan dilema apabila Pertubuhan Kesihatan Sedunia mengisytiharkan pandemik. Jika kami membenarkan tetamu membuat pembatalan dan menerima bayaran balik, kami tahu ia boleh memberi kesan yang ketara kepada punca pendapatan anda. Tetapi, kami tidak boleh membuat tetamu dan hos berasa tertekan hingga meletakkan diri mereka dalam situasi yang tidak selamat dan menimbulkan bahaya tambahan kepada kesihatan awam. Kami memutuskan bahawa kami terpaksa membenarkan tetamu anda membuat pembatalan dan menerima bayaran balik penuh termasuk semua yuran kami. Harap maklum bahawa keputusan ini bukan keputusan perniagaan, tetapi dibuat berdasarkan perlindungan kesihatan awam.

    Walau bagaimanapun, walaupun saya percaya kami melakukan perkara yang betul dalam mengutamakan kesihatan dan keselamatan, saya mohon maaf kerana kami telah menyampaikan keputusan ini kepada tetamu tanpa berunding dengan anda — sebagaimana yang sepatutnya dilakukan oleh rakan kongsi. Kami telah mendengar maklum balas anda, dan kami tahu kami sepatutnya membuat keputusan yang lebih prihatin sebagai rakan kongsi.

    Walaupun ia mungkin tidak rasa seperti itu, kami masih rakan kongsi anda. Apabila perniagaan anda terjejas, perniagaan kami juga terjejas. Kami tahu bahawa pada masa ini ramai daripada anda sedang mengalami kesulitan, dan apa yang anda perlukan bukanlah sekadar kata-kata, tetapi tindakan bantuan daripada pihak kami.

    Berikut ialah beberapa tindakan yang kami ambil untuk membantu anda mengharungi krisis ini.

    Kami akan membayar USD250 juta kepada hos untuk membantu menampung kos pembatalan COVID-19.
    Apabila tetamu membatalkan tempahan penginapan disebabkan oleh keadaan berkaitan COVID-19, dengan daftar masuk antara 14 Mac dan 31 Mei, kami akan membayar 25% daripada apa yang biasanya anda akan terima melalui polisi pembatalan anda. Ini terpakai secara retroaktif kepada semua pembatalan berkaitan COVID-19 sepanjang tempoh ini. Kos ini akan ditampung sepenuhnya oleh Airbnb. Bayaran ini akan mula dikeluarkan pada bulan April. Tetamu dengan tempahan yang dibuat pada atau sebelum 14 Mac masih dapat membatalkan tempahan dan menerima bayaran balik standard atau kredit perjalanan yang setara dengan 100% daripada jumlah yang mereka bayar. Anda boleh pergi ke Airbnb.com/250Msupport untuk butiran lanjut.

    Kami sedang mencipta Dana Bantuan Superhost sebanyak USD10 juta.
    Ini direka untuk Superhost yang menyewakan kediaman mereka sendiri dan memerlukan bantuan membayar sewa atau gadai janji mereka, serta hos Pengalaman yang telah lama bekerjasama dengan Airbnb dan sedang berusaha menampung kos sara hidup mereka. Pekerja kami memulakan dana ini dengan sumbangan USD1 juta daripada poket mereka sendiri, dan Joe, Nate dan saya secara peribadi menyumbang baki USD9 juta. Bermula pada bulan April, hos boleh memohon geran hingga USD5,000 yang tidak perlu dibayar balik. Anda boleh pergi ke Airbnb.com/superhostrelief untuk butiran lanjut.

    Kami memudahkan tetamu terdahulu anda menghantar sokongan kewangan terus kepada anda.
    Kami telah mendengar daripada ramai tetamu yang amat berterima kasih atas fleksibiliti hos Airbnb dan berminat menyokong anda dari segi kewangan. Kami sedang mencipta cara untuk tetamu menghantar nota bersama-sama sumbangan kepada mana-mana hos yang pernah menjadi hos mereka sebelum ini. Kami menjangkakan pelancaran pada bulan April. Kami tahu bahawa sedikit bantuan sangat bererti dalam waktu yang mencabar ini.

    Kami telah bekerjasama untuk mendapatkan sokongan untuk hos dalam bil rangsangan COVID-19 kerajaan A.S..
    Undang-undang ini kini membolehkan hos A.S. memanfaatkan banyak langkah bantuan, termasuk geran perniagaan kecil, pinjaman perniagaan kecil dan bantuan pengangguran. Terima kasih diucapkan atas lebih daripada 105,000 panggilan dan e-mel yang anda buat kepada ahli-ahli Kongres.

    Kami juga sedang mengusahakan inisiatif lain, dan kami akan memberikan lebih butiran dalam beberapa minggu akan datang. Ini termasuk bekerjasama secara aktif dengan pakar dan ahli epidemiologi mengenai standard kebersihan untuk memastikan anda dan tetamu anda selamat, insurans perjalanan untuk anda dan tetamu anda, dan program dalam menyampaikan permintaan untuk membantu membina semula perniagaan anda.

    Komitmen saya kepada anda adalah untuk membina semula perkongsian kita. Kita paling kuat dan terbaik apabila kita bekerjasama. Saya telah menjadi saksi kepada perkara ini dalam usaha gabungan kami untuk menawarkan penginapan kepada petugas bantuan barisan hadapan COVID-19. Bersama-sama, kita membantu menyediakan tempat penginapan kepada lebih 100,000 kakitangan perubatan dan petugas barisan hadapan secara percuma atau bersubsidi. Lebih daripada 40,000 di kalangan anda telah menawarkan diri untuk membantu. Lawati Airbnb.com/covid19relief untuk menyertai mereka.

    Kepercayaan adalah asas perkongsian dan dibina dari masa ke masa. Kami tahu bahawa kami perlu berusaha untuk mengukuhkan hubungan perkongsian anda, tetapi ia adalah keutamaan kami dan kami komited untuk melaksanakannya. Apabila industri perjalanan kembali pulih—dan ia pasti akan pulih—kami tidak sabar untuk mengalu-alukan jutaan tetamu bersama semula.

    - Brian Chesky

    Maklumat yang terkandung dalam artikel mungkin telah berubah sejak diterbitkan.

    Mengenai rakaman maklumat terkini daripada CEO: Video ini tersedia dalam bahasa Portugis, Perancis, Jerman, Itali, Jepun, Korea, Rusia, Cina Mudah dan Sepanyol. Anda boleh memilih bahasa yang diinginkan daripada pemilih di bahagian bawah halaman ini. Tafsiran serentak Kemas Kini untuk Hos kami dengan CEO Brian Chesky bertujuan untuk memudahkan komunikasi dan bukan merupakan rekod asli atau verbatim untuk sesi tersebut. Hanya ucapan asal dalam bahasa Inggeris yang tulen.

    Sorotan

    • Airbnb melaburkan USD250 juta untuk membiayai kos pembatalan COVID-19

    • Dana Bantuan Superhost akan membantu hos yang telah lama bekerjasama dengan Airbnb yang sedang berusaha untuk menampung kos sara hidup

    • Hos boleh mendapat manfaat daripada tindakan bantuan COVID-19 kerajaan A.S.

    • Alat baru akan memudahkan tetamu terdahulu anda menunjukkan penghargaan mereka

    Airbnb
    30 Mac 2020
    Adakah ini membantu?