Langkau ke kandungan
    Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    Maklumat terkini tentang COVID-19
    Untuk mencari pilihan pembatalan dan bayaran balik, pilih tempahan daripada halaman Perjalanan. Polisi keadaan peringan kami hanya terpakai untuk tempahan tertentu. Kami memberikan maklumat terkini pada 1 dan 15hb setiap bulan.

    Apakah yang akan berlaku apabila saya menerima kad atau sumbangan daripada tetamu?

    Untuk menunjukkan penghargaan atau galakan, tetamu yang layak boleh menghantar kad peribadi kepada hos yang mereka berikan penarafan empat atau lima bintang, dengan pilihan untuk menambah sumbangan kewangan. Kad ini memudahkan tetamu menghubungi hos yang telah memberikan perkhidmatan yang cemerlang semasa penginapan atau Pengalaman Airbnb. Jika tetamu menghantar sumbangan kewangan, anda akan menerima 100% daripada bayaran ini. Jika anda mempunyai baki tertunggak dengan Airbnb, amaun tersebut akan ditolak daripada baki tersebut, dan ia akan ditunjukkan sebagai pelarasan dalam Sejarah Transaksi anda.

    Kedua-dua kad dan sumbangan adalah pemberian secara sukarela sepenuhnya oleh tetamu.

    Cara ia berfungsi

    Tetamu yang layak akan menerima e-mel daripada Airbnb yang memaklumkan mereka bahawa mereka kini boleh menghantar kad kepada hos terdahulu untuk menunjukkan penghargaan mereka. Jika mereka memilih untuk menghantar kad, tetamu akan ditunjukkan pilihan hos terdahulu yang mendapat penarafan empat atau lima bintang daripada mereka. Seterusnya, mereka boleh memilih hos, memilih reka bentuk kad, menambah nota dan menyertakan sumbangan pilihan, jika mereka mahu.

    Anda akan menerima e-mel sebaik sahaja tetamu menghantar kad kepada anda. Sesetengah kad akan merangkumi mesej peribadi daripada tetamu tersebut dan/atau sumbangan kewangan pilihan. Di bawah mesej, anda akan menemui beberapa maklumat mengenai sejarah pengehosan anda dengan tetamu tersebut. Jika anda ingin menjawab, pilih butang Balas dalam e-mel yang anda terima untuk menghantar mesej. Anda tidak diwajibkan menjawab.

    Jika tetamu menyertakan sumbangan kewangan dengan kad mereka, ia akan dihantar ke kaedah pembayaran lalai yang dikaitkan dengan akaun anda pada masa ini. Sila ambil kira tempoh pemprosesan bergantung kepada kaedah pembayaran anda. Setelah dana dimasukkan ke akaun anda, kami akan menghantar e-mel kedua untuk mengesahkan transaksi selesai.

    Mengurus sumbangan

    Anda boleh memilih untuk membenarkan atau menolak semua sumbangan akan datang daripada tetamu secara automatik. Tetapan lalai untuk menerima sumbangan tetamu ialah Hidup. Jika anda mahu menolak secara automatik untuk menerima sebarang sumbangan akan datang:

    • Dalam Tetapan Akaun, klik atau ketik Bayaran dan pembayaran
    • Di bawah Sumbangan tetamu, tetapkan togol kepada Mati

    Jika anda menolak sumbangan akan datang, sebarang bayaran yang anda telah terima akan kekal dalam akaun pembayaran anda—ia tidak akan dikembalikan kepada tetamu. Harap maklum bahawa jika anda menolak untuk menerima sumbangan, anda masih boleh menerima kad jika tetamu anda memilih untuk menghantarnya kepada anda.

    Menyampaikan sumbangan: Jika anda ingin menyokong petugas bantuan COVID-19, anda boleh menderma kepada organisasi bukan untung yang menyokong petugas bantuan yang perlu menginap berhampiran hospital atau diasingkan daripada keluarga mereka. Ketahui lebih lanjut mengenai cara anda boleh membantu.

    Artikel berkaitan
    Adakah anda mendapat bantuan yang anda perlukan?