Semua yang perlu diketahui tentang yuran pembersihan
Memutuskan sama ada untuk menambah yuran pembersihan merupakan sebahagian penting daripada strategi penetapan harga anda. Sesetengah hos mendapati ia cara yang membantu untuk memulihkan perbelanjaan pembersihan. Tetapi jika yuran terlalu tinggi, ia boleh menghalang tetamu daripada menempah penginapan anda—dan mengurangkan pendapatan anda.
Berikut ialah perkara yang perlu diberi perhatian semasa anda memikirkan tentang kos pembersihan dan potensi tempahan.
Berikan tumpuan untuk menarik perhatian tetamu
Tetamu memberitahu kami bahawa mereka lebih mengutamakan ruang yang bersih dan harga yang berpatutan. Salah satu sebab paling lazim tetamu memberi bawah daripada lima bintang ialah kebersihan yang tidak memuaskan. Penyelidikan kami menunjukkan bahawa jika penyenaraian anda mempunyai yuran pembersihan, tetamu akan memegangnya kepada standard kebersihan yang lebih tinggi, dan ini boleh membawa kepada lebih banyak penelitian apabila mereka mengulas penginapan mereka.
Jika anda memilih untuk menambah yuran pembersihan, ia menaikkan jumlah harga penginapan dan boleh dilihat oleh tetamu sebagai caj berasingan semasa mendaftar keluar. Yuran pembersihan yang tinggi boleh membuat mereka mempertimbangkan semula tempahan dengan anda. Tetamu juga diberi pilihan untuk menghidupkan ciri paparan harga keseluruhan, yang membolehkan mereka melihat jumlah kos penyenaraian, termasuk semua yuran, dalam hasil carian.
Memastikan harga anda berdaya saing boleh membantu menonjolkan penyenaraian anda dan mendapat kedudukan yang lebih tinggi dalam hasil carian juga. Algoritma Airbnb mengutamakan harga keseluruhan dan kualiti penyenaraian jika dibandingkan dengan penyenaraian serupa berdekatan.
Anda boleh menggunakan alat penetapan harga dalam kalendar anda untuk melihat harga keseluruhan untuk tarikh dan jenis perjalanan yang berbeza, dan untuk membandingkannya dengan penyenaraian serupa yang berdekatan.
Pastikan harga anda sentiasa kompetitif
Sebaik sahaja anda menemui sistem pembersihan yang sesuai untuk anda, tambah kos anda dan tetapkan bajet pembersihan yang tepat. Berikut adalah beberapa tip yang perlu dipertimbangkan semasa menilai kos:
- Bandingkan kadar. Jika anda mengupah pembantu rumah profesional, semak yuran mereka bersama syarikat lain untuk mencari kadar terbaik, sambil masih membayar gaji yang adil.
- Berunding dengan tukang cuci anda. Cuba tanya pembantu rumah anda sama ada mereka akan menerima lebih sedikit wang untuk lebih konsisten. “Kami menawarkan pendapatan bulanan yang dijamin semasa musim yang perlahan, walaupun kami hanya mempunyai satu atau dua tempahan,” kata Lorna, hos. “Untuk menampung, kami membayar lebih sedikit pada musim sibuk.”
- Buat persediaan. Fikirkan tentang bekalan pembersihan yang paling kerap anda gunakan. Memesan item ini secara pukal cenderung kos lebih rendah dalam jangka masa panjang.
Tentukan cara anda akan menampung kos pembersihan anda dan pastikan harga penginapan anda kompetitif. Pertimbangkan:
- Meneroka potensi potongan cukai. Anda mungkin boleh menghapuskan beberapa perbelanjaan menjadi hos, termasuk kos pembersihan, apabila anda memfailkan cukai pendapatan anda. Seorang profesional cukai boleh memberikan butiran atau bantuan lanjut.
- Menggabungkan kos dalam harga semalam anda. Kira jumlah yang anda bayar untuk bekalan membersih, perkhidmatan dobi dan mengemas rumah di samping kos operasi anda yang lain. Ini akan memberikan anda perspektif gambaran besar untuk membantu menetapkan harga semalam anda.
- Menambah yuran pembersihan. Gunakan ini untuk membayar bekalan pembersihan atau perkhidmatan pengemasan rumah profesional, bukan sebagai cara untuk menjana pendapatan tambahan.
Tetapkan yuran pembersihan yang munasabah
Jika anda memutuskan untuk menambah yuran pembersihan, anda ada beberapa pilihan:
- Tetapkan yuran standard. Tambahkan satu yuran pembersihan untuk semua tetamu, tanpa mengira tempoh penginapan mereka. Ini boleh menjadi strategi yang baik untuk hos yang menyediakan penginapan yang lebih panjang.
- Variasikan yuran pembersihan anda. Tarik tetamu yang menempah penginapan singkat hanya satu atau dua malam dengan menetapkan yuran pembersihan yang lebih rendah. Anda boleh mengekalkan yuran pembersihan standard anda untuk semua penginapan lain.
Jika anda baharu menjadi hos, pertimbangkan untuk menangguh penambahan yuran pembersihan sehingga anda mendapat beberapa ulasan yang cemerlang untuk menggalakkan tempahan.
Yuran pembersihan anda biasanya dapat menampung kos mengemas yang dijangka selepas menerima tetamu. Untuk kos pembersihan yang tidak dijangka, seperti membuang kesan kotoran atau bau asap yang ditinggalkan oleh tetamu, anda mungkin layak untuk mendapat bayaran ganti sehingga USD3 juta di bawah Perlindungan kerosakan untuk hos, iaitu sebahagian daripada AirCover untuk Hos.
Perlindungan kerosakan untuk hos, Insurans liabiliti hos dan Insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan di bawah AirCover untuk Hos tidak melindungi hos yang menawarkan penginapan atau pengalaman di Jepun, di mana Insurans Hos Jepun dan Insurans Perlindungan Pengalaman Jepun terpakai, atau hos yang menawarkan penginapan melalui Airbnb Travel LLC. Perlu diingat bahawa semua had perlindungan ditunjukkan dalam USD.
Insurans liabiliti hos dan Insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan disediakan oleh syarikat insurans pihak ketiga.
Jika anda menjadi hos penginapan, pengalaman atau perkhidmatan di UK, polisi liabiliti Hos dan insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan ditaja jamin oleh Zurich Insurance Company Ltd., serta diatur dan dimuktamadkan tanpa kos tambahan untuk hos UK oleh Airbnb UK Services Limited, wakil yang dilantik bagi Aon UK Limited, yang diberi kuasa dan dikawal selia oleh Financial Conduct Authority. Nombor pendaftaran FCA Aon ialah 310451. Anda boleh menyemaknya dengan melayari Daftar Perkhidmatan Kewangan atau menghubungi FCA di 0 800 111 6768. Polisi liabiliti Hos dan liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan dalam AirCover untuk Hos dikawal selia oleh Financial Conduct Authority, manakala produk dan perkhidmatan selebihnya bukanlah produk terkawal yang diatur oleh Airbnb UK Services Limited, FPAFF405LC. Lihat butiran dan pengecualian.
Jika anda menjadi hos penginapan, pengalaman atau perkhidmatan di Kawasan Ekonomi Eropah (EEA), polisi insurans liabiliti hos dan insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan ditaja jamin oleh Zurich Insurance Europe AG, cawangan di Sepanyol serta diatur dan dimuktamadkan tanpa kos tambahan untuk manfaat hos di EEA oleh Airbnb Spain Insurance Agency S.L.U. (ASIASL), agensi insurans tidak terikat yang diselia oleh Direktorat Am bagi Insurans Pencen dan Dana (DGSFP) dan didaftarkan di Sepanyol dengan nombor AJ0364 dalam Daftar Pengedar Insurans DGSFP. Anda boleh mengesahkan pendaftaran ini dengan melayariDaftar Pengedar Insurans DGSFPdan anda boleh mengakses butiran penuh ASIASL di sini.
Perlindungan kerosakan untuk hos bukan insurans dan tiada kaitan dengan Insurans liabiliti hos. Di bawah perlindungan kerosakan untuk hos, anda dibayar ganti untuk kerosakan tertentu yang disebabkan oleh tetamu terhadap penginapan dan harta benda anda jika tetamu tidak membayar untuk kerosakan tersebut. Untuk penyenaraian di negeri Washington, kewajiban kontrak Airbnb di bawah perlindungan kerosakan untuk hos dilindungi oleh polisi insurans yang dibeli oleh Airbnb. Bagi hos yang negara kediaman atau tempat mereka beroperasi berada di luar Australia, Terma Perlindungan Kerosakan untuk Hos ini terpakai. Bagi hos yang negara kediaman atau tempat mereka beroperasi berada di Australia, perlindungan kerosakan untuk hos tertakluk kepada Terma Perlindungan Kerosakan untuk Hos bagi Pengguna Australia.
Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak penerbitan.
