Cara AirCover untuk Hos berfungsi
AirCover untuk Hos memberikan perlindungan setiap kali anda mengalu-alukan tetamu. Ia termasuk pengesahan identiti tetamu, saringan tempahan, Insurans liabiliti hos sebanyak USD1 juta dan Perlindungan kerosakan untuk hos sebanyak USD3 juta, dengan perlindungan untuk barangan berharga anda, kereta yang diparkir dan bot di penginapan anda.
Pengesahan identiti tetamu
Komuniti kami berteraskan kepercayaan. Itulah sebabnya semua tetamu yang menempah mesti melengkapkan proses pengesahan identiti kami. Apabila kami mengesahkan identiti tetamu, kami mengesahkan maklumat peribadi tertentu, seperti nama rasmi mereka, alamat, nombor telefon atau butiran hubungan lain.
Setelah tetamu disahkan, mereka akan mendapat lambang identiti disahkan. Ini ditunjukkan sebagai lambang berwarna merah dengan tanda semak di sebelah gambar profil mereka. Selain itu, kami mungkin menjalankan penyiasatan latar belakang ke atas tetamu yang menetap di AS.
Dapatkan maklumat lanjut tentang pengesahan identiti tetamu.
Teknologi penyaringan tempahan
Polisi Gangguan Komuniti kami melarang parti yang tidak mendapat kebenaran dan mengganggu. Kami menggunakan teknologi penyaringan tempahan proprietari untuk membantu menguatkuasakan polisi tersebut dan mengurangkan kemungkinan parti yang mengganggu.
Sistem ini melihat pelbagai faktor untuk menentukan sama ada tempahan perlu disekat. Ini termasuk jenis penyenaraian yang ditempah, tempoh penginapan, jarak ke penyenaraian dari lokasi tetamu dan sama ada tempahan dibuat pada saat akhir, antara banyak isyarat lain.
Dapatkan maklumat lanjut tentang teknologi penyaringan tempahan.
Perlindungan kerosakan untuk hos
Perlindungan kerosakan untuk hos, iaitu sebahagian daripada AirCover untuk Hos, termasuk perlindungan ini jika tetamu tidak membayar kerosakan yang mereka lakukan terhadap penginapan atau harta benda anda semasa menginap di penginapan anda.
- Perlindungan kerosakan sebanyak USD3 juta: Ini termasuk kediaman anda dan kandungannya.
- Perlindungan karya seni dan barang berharga: Kami melindungi karya seni halus, barang kemas dan barang koleksi, yang boleh dibayar balik jika rosak.
- Perlindungan kereta dan bot: Kami memberikan perlindungan kerosakan untuk kereta, bot dan kenderaan air lain yang anda letak atau simpan di penginapan anda.
- Perlindungan kerosakan akibat haiwan peliharaan: Kami membayar kerosakan yang dilakukan oleh tetamu berkaki empat.
- Pembersihan intensif: Kami membayar balik untuk perkhidmatan pembersihan tambahan yang diperlukan bagi menghilangkan kesan kotoran dan bau asap.
- Perlindungan kehilangan pendapatan: Kami membyar balik kehilangan pendapatan kepada anda jika anda membatalkan tempahan Airbnb yang disahkan akibat kerosakan oleh tetamu.
Dapatkan maklumat lanjut mengenai Perlindungan kerosakan untuk hos.
Bayaran ganti yang mudah
Jika tetamu merosakkan penginapan atau harta benda anda, anda (atau hos bersama dengan kebenaran akses penuh yang bertindak bagi pihak anda) boleh melayari Pusat Resolusi kami untuk menghantar permohonan bayaran ganti dan menjejak proses ini daripada serahan sehingga pembayaran.
Permohonan anda akan dihantar kepada tetamu terlebih dahulu. Jika tetamu tidak menjawab atau membayar dalam masa 24 jam, anda boleh melibatkan Airbnb.
Insurans liabiliti hos
Insurans liabiliti hos, iaitu sebahagian daripada AirCover untuk Hos, memberikan perlindungan sehingga USD1 juta kepada hos sekiranya tetamu tercedera atau harta benda mereka rosak atau dicuri semasa menginap di penginapan anda. Orang yang membantu anda menjadi hos, seperti hos bersama dan tukang cuci juga termasuk dalam perlindungan ini.
Insurans liabiliti hos melindungi anda jika anda didapati bertanggungjawab di sisi undang-undang terhadap:
- Kecederaan anggota badan kepada tetamu (atau orang lain).
- Kerosakan atau kecurian harta benda milik tetamu (atau orang lain).
- Kerosakan yang disebabkan oleh tetamu (atau orang lain) terhadap kawasan umum, seperti lobi bangunan dan hartanah berhampiran.
Gunakan borang pengambilan insurans liabiliti kami untuk memfailkan tuntutan. Kami akan menghantar maklumat yang anda berikan kepada syarikat insurans pihak ketiga kami yang dipercayai yang akan menugaskan seorang wakil kepada tuntutan anda. Mereka akan menyelesaikan tuntutan anda mengikut terma polisi insurans.
Dapatkan maklumat lanjut tentang Insurans liabiliti hos.
Perkhidmatan Airbnb di penginapan anda
Serupa dengan cara anda dilindungi oleh Insurans liabiliti hos melalui AirCover untuk Hos, hos perkhidmatan dilindungi oleh insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan Airbnb. Semua hos perkhidmatan juga dikehendaki mengekalkan insurans liabiliti yang wajar untuk perniagaan mereka semasa menyediakan perkhidmatan.
Apabila Perkhidmatan Airbnb diadakan di penginapan anda, insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan akan terpakai jika hos perkhidmatan bertanggungjawab terhadap kerosakan penginapan atau harta benda anda.
Dapatkan maklumat lanjut tentang insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan.
Perlindungan kerosakan untuk hos, Insurans liabiliti hos dan Insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan di bawah AirCover untuk Hos tidak melindungi hos yang menawarkan penginapan atau pengalaman di Jepun, di mana Insurans Hos Jepun dan Insurans Perlindungan Pengalaman Jepun terpakai, atau hos yang menawarkan penginapan melalui Airbnb Travel LLC. Semua had perlindungan ditunjukkan dalam USD.
Insurans liabiliti hos dan insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan ditaja jamin oleh syarikat insurans pihak ketiga.
Jika anda menjadi hos penginapan, pengalaman atau perkhidmatan di UK, polisi liabiliti Hos dan insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan ditaja jamin oleh Zurich Insurance Company Ltd., serta diatur dan dimuktamadkan tanpa kos tambahan untuk hos UK oleh Airbnb UK Services Limited, sebuah wakil yang dilantik bagi Aon UK Limited, yang diberi kuasa dan dikawal selia oleh Financial Conduct Authority. Nombor pendaftaran FCA Aon ialah 310451. Anda boleh menyemaknya dengan melayari Daftar Perkhidmatan Kewangan atau menghubungi FCA di 0800 111 6768. Polisi liabiliti hos dan liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan dalam AirCover untuk Hos dikawal selia oleh Financial Conduct Authority. Produk dan perkhidmatan selebihnya bukan produk yang dikawal selia dan diatur oleh Airbnb UK Services Limited, FPAFF609LC.
Jika anda menjadi hos penginapan, pengalaman atau perkhidmatan di Kawasan Ekonomi Eropah (EEA), polisi insurans liabiliti hos dan insurans liabiliti Pengalaman & Perkhidmatan ditaja jamin oleh Zurich Insurance Europe AG, cawangan di Sepanyol serta diatur dan dimuktamadkan tanpa kos tambahan untuk manfaat hos di EEA oleh Airbnb Spain Insurance Agency S.L.U. (ASIASL), agensi insurans tidak terikat yang diselia oleh Direktorat Am bagi Insurans Pencen dan Dana (DGSFP) dan didaftarkan di Sepanyol dengan nombor AJ0364 dalam Daftar Pengedar Insurans DGSFP. Anda boleh mengesahkan pendaftaran ini dengan melayari Daftar Pengedar Insurans DGSFP dan anda boleh mengakses butiran penuh ASIASL di sini.
Perlindungan kerosakan untuk hos bukan insurans dan tiada kaitan dengan Insurans liabiliti hos. Untuk penyenaraian di negeri Washington, kewajiban kontrak Airbnb di bawah Perlindungan kerosakan untuk hos dilindungi oleh polisi insurans yang dibeli oleh Airbnb. Bagi hos yang negara kediaman atau tempat mereka beroperasi berada di luar Australia, Terma Perlindungan Kerosakan untuk Hos ini terpakai. Bagi hos yang negara kediaman atau tempat mereka beroperasi berada di Australia, Perlindungan kerosakan untuk hos tertakluk kepada Terma Perlindungan Kerosakan untuk Hos bagi Pengguna Australia.
Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak penerbitan.
