Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan

    Jadi hos dengan yakin dengan polisi dan perlindungan kami

    Daripada standard tetamu hingga AirCover untuk Hos, kami sedia menyokong anda.
    Oleh Airbnb pada 20 Okt 2020
    Bacaan 4 minit
    Dikemas kini pada 7 Jun 2022

    Sorotan

    Ramai daripada anda telah memberitahu kami betapa anda suka berkongsi ruang anda dan berhubung dengan orang lain dari seluruh dunia. Sudah tentu, ia mustahil jika anda tidak berasa disokong semasa anda menjadi hos.

    Kami faham anda memerlukan Airbnb untuk menyokong anda jika berlaku perkara yang tidak diingini, walaupun situasi yang tidak dijangka jarang berlaku. Untuk membantu anda menjadi hos dengan yakin, berikut adalah beberapa alat, polisi dan ciri yang kami sediakan.

    Perlindungan menyeluruh untuk hos

    Di Airbnb, perlindungan hos menyeluruh kami membezakan kami daripada yang lain dan membantu kami memastikan komuniti kami selamat.

    • AirCover untuk Hos: Bagaimana jika tetamu merokok di ruang anda, dan anda memerlukan pembersihan khas? Bagaimana jika anjing tetamu menggigit sofa anda, dan anda perlu membaikinya? AirCover untuk Hos memberikan anda perlindungan kerosakan sebanyak USD1 juta dan insurans liabiliti sebanyak USD1 juta. Sentiasa disertakan dan sentiasa percuma—hanya di Airbnb.*
    • Standard Tetamu: Standard kebolehpercayaan tetamu kami menggariskan perkara yang Airbnb harapkan daripada para tetamu. Pelanggaran yang dilaporkan terhadap mana-mana standard ini dipertimbangkan bersama pelanggaran masa lalu, yang menentukan sebarang keputusan penguatkuasaan yang dibuat oleh Airbnb.
    • Pemberitahuan pembatalan: Kami akan memaklumkan anda jika kami secara proaktif membatalkan tempahan yang berpotensi untuk mengadakan parti, berdasarkan ulasan tetamu terdahulu yang menyebut parti dan kriteria lain. Anda juga berhak untuk menilai ulasan tetamu dan jalur mesej, dan untuk membatalkan tempahan yang anda percaya secara munasabah berpotensi untuk mengadakan parti. Semua pembatalan mesti sejajar dengan polisi tanpa diskriminasi Airbnb.

    Alat untuk memberikan anda lebih kawalan

    Sebahagian daripada menjadi hos adalah menetapkan jangkaan untuk membantu mengelakkan insiden daripada berlaku. Berikut adalah beberapa ciri yang kami cipta untuk membantu anda menarik tetamu yang sesuai untuk ruang anda:

    • Tetapan kalendar dan tempahan: Bermula dengan bilangan orang yang boleh menginap di penginapan anda, anda memberitahu tetamu jangkaan dan peraturan anda. Pilih bilangan malam tetamu boleh menginap, seawal mana mereka boleh membuat tempahan, dan masa yang anda perlukan antara penginapan. Ketahui lebih lanjut mengenai memilih tetapan tempahan anda
    • Pengesahan ID: Semua tetamu mesti memberikan nama penuh mereka, tarikh lahir, nombor telefon, alamat e-mel dan maklumat bayaran kepada Airbnb sebelum membuat tempahan, tetapi anda juga boleh mewajibkan tetamu memberikan bentuk pengenalan yang sah kepada Airbnb sebelum mereka membuat tempahan. Ketahui cara meminta tetamu disahkan
    • Peraturan penginapan: Peraturan penginapan anda—seperti larangan merokok, haiwan peliharaan, atau pelawat—boleh disesuaikan dan membantu tetamu lebih memahami jangkaan anda supaya mereka boleh menentukan sama ada ruang anda sesuai untuk mereka. Memandangkan peraturan penginapan sangat penting, kami telah memastikan ia kelihatan kepada tetamu di banyak tempat, termasuk halaman penyenaraian anda dan halaman pengesahan tempahan.

    Sokongan komuniti untuk hos

    Walaupun standard dan tetapan ini diwujudkan, terdapat kes-kes yang jarang berlaku di mana keadaan tidak seperti yang dijangkakan. Dalam situasi begitu, terdapat beberapa cara untuk anda mendapatkan sokongan daripada Airbnb:

    • Sembang langsung: Sokongan dalam talian Airbnb adalah cara terpantas untuk mendapatkan bantuan yang anda perlukan untuk isu yang tidak mendesak seperti mengemas kini kalendar anda atau melaraskan harga anda.
    • Sokongan khusus Superhost: Jika anda seorang Superhost, anda boleh berhubung dengan ahli kakitangan perkhidmatan pelanggan yang pakar dengan mudah apabila anda meminta bantuan.
    • Talian kecemasan tempatan: Kami tahu bahawa tetamu yang mengembara di negara yang asing mungkin tidak tahu cara menghubungi perkhidmatan kecemasan tempatan, jadi kami telah melancarkan butang panggilan kecemasan dalam aplikasi. Butang ini menyediakan talian terus kepada pihak berkuasa undang-undang tempatan dan perkhidmatan kecemasan semasa tempahan aktif.
    • Talian sokongan segera: Jika anda berada di Amerika Syarikat dan anda mengalami perkara mendesak yang berkaitan dengan keselamatan atau keamanan anda semasa tempahan aktif, anda boleh berhubung dengan pakar untuk meminta bantuan melalui aplikasi kami dengan segera.

    Penting untuk kami memupuk kepercayaan agar komuniti Airbnb berkembang maju—dan kami berharap perlindungan serta ciri ini membantu kami mencapai perkara itu. Seperti biasa, terima kasih kerana menjadi hos.

    *Perlindungan kerosakan untuk hos, insurans liabiliti hos, dan insurans liabiliti pengalaman tidak melindungi hos yang menawarkan penginapan melalui Airbnb Travel, LLC, atau hos di tanah besar China dan Jepun, di mana Pelan Perlindungan Hos China, Insurans Hos Jepun, dan Insurans Perlindungan Pengalaman Jepun terpakai. Perlindungan kerosakan untuk hos tidak berkaitan dengan insurans liabiliti hos.

    Perlu diingat bahawa semua had perlindungan ditunjukkan dalam USD dan ada terma, syarat dan pengecualian lain.

    Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak diterbitkan.

    Sorotan

    Airbnb
    20 Okt 2020
    Adakah ini membantu?