Langkau ke kandungan
Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    Ciri baharu membolehkan anda menjadualkan mesej kepada tetamu

    Ciri baharu membolehkan anda menjadualkan mesej kepada tetamu

    Hos popular berkongsi mesej berjadual yang boleh anda gunakan juga.
    Oleh Airbnb pada 19 Nov 2020
    Bacaan 4 minit
    Dikemas kini pada 2 Feb 2021

    Sorotan

    • Jadualkan mesej anda: Jimat masa dengan mengautomasikan mesej tempahan, daftar masuk, semasa perjalanan, dan daftar keluar anda

    • Anda mempunyai kawalan: Pilih masa untuk melangkau atau mengedit mesej—dapatkan sejarah lengkap tentang perkara yang telah dihantar

    • Memperibadikan setiap tetamu: Sertakan penyenaraian dan butiran tempahan yang ada kod pintasan

    Dalam perbualan kami dengan hos sejak beberapa bulan kebelakangan ini, kami telah mendengar maklum balas bahawa berbalas mesej dengan tetamu agak membosankan—anda asyik mengarang nota yang sama berulang kali. Ramai hos berpengalaman telah menggunakan ciri jawapan pantas (sebelum ini dikenali sebagai mesej tersimpan) untuk mengelak daripada melakukan tugas berulang dan memastikan mesej mereka kepada tetamu kekal konsisten.

    Sekarang, untuk membantu memudahkan rutin anda sebagai hos, kami melancarkanalat mesej berjadual yang baharu. Alat ini membolehkan anda menjadualkan mesej untuk dihantar secara automatik apabila tetamu mengambil tindakan seperti membuat tempahan, mendaftar masuk, atau mendaftar keluar.

    Bahagian terbaik ialah anda mempunyai kawalan terhadap semua mesej berjadual, jadi anda boleh menyesuaikan, melangkau, atau menghantarnya lebih awal — mendapatkan sejarah lengkap tentang perkara yang telah dihantar. Anda juga boleh menambah pembolehubah, dipanggil kod pendek, kepada mesej anda yang mengisi butiran secara automatik seperti nama tetamu, tarikh daftar masuk dan arahan, tunjuk arah dan kod wifi daripada butiran penyenaraian anda, dan banyak lagi.

    Ketahui cara menyediakan mesej berjadual, atau lihat cadangan di bawah untuk bermula dan menyediakan komunikasi yang lebih konsisten untuk tetamu anda. Dan sila gunakan pautan “Berikan maklum balas” di bar sisi kiri peti masuk anda untuk memaklumkan kami pendapat anda tentang ciri ini dan cara kami boleh menambah baik.

    Hos terbaik berkongsi 6 masa biasa untuk menjadualkan mesej

    Kami telah berbincang dengan hos yang berpengalaman tentang cara mereka merancang untuk menjadualkan mesej, dan kami mendapat beberapa tip dalaman yang hebat. Berikut adalah cadangan untuk saat-saat terbaik untuk menghantar mesej berjadual.

    Nota: Anda boleh memilih daripada set pembolehubah kod pendek untuk memperibadikan mesej anda. Mereka diwakili di bawah menggunakan garis miring hadapan (/), dan menarik maklumat daripada butiran tempahan atau penyenaraian. Ketahui lebih lanjut

    Tidak lama selepas menempah
    Menghantar nota terima kasih serta-merta selepas menempah boleh memaklumkan tetamu bahawa anda telah menerima permohonan mereka, membantu mencipta tanggapan pertama yang baik, dan memberikan butiran penting dan tip untuk penginapan akan datang mereka.

    Mengenai masa, pertimbangkan untuk menghantar mesej ini sejurus selepas tempahan disahkan menggunakan tindakan Selepas tempahan apabila anda mencipta mesej berjadual.

    Berikut ialah beberapa idea tentang perkara yang anda boleh sertakan dalam mesej ini untuk menetapkan gaya komunikasi:

    • Yang dihormati /nama depan tetamu/, terima kasih kerana menempah dengan kami!
    • Saya sangat gembira untuk mengalu-alukan anda di /nama penyenaraian/ pada /tarikh daftar masuk/
    • Sila kongsi maklumat perjalanan anda dengan kami supaya kami boleh mengatur daftar masuk anda dengan lancar, yang biasanya pada /masa daftar masuk/ atau selepas
    • Berikut ialah beberapa maklumat ringkas mengenai kejiranan tempat penginapan anda:
      /kejiranan/
    • Berikut ialah beberapa maklumat ringkas mengenai pengangkutan ke kawasan sekitar:
      /pengangkutan ke kawasan sekitar/
    • Beritahu saya jika anda memerlukan sebarang tip mengenai /bandar/
    • Beberapa hari sebelum perjalanan anda kami akan berkongsi maklumat daftar masuk.

    Peringatan penginapan akan datang
    Beberapa hari sebelum daftar masuk, ada baiknya untuk mengingatkan tetamu mengenai butiran penginapan akan datang mereka supaya mereka boleh mula merancang ketibaan mereka.

    Anda boleh menghantar mesej ini menggunakan tindakan Sebelum daftar masuk. Kebanyakan idea daripada bahagian di atas juga sesuai di sini. Berikut adalah beberapa idea maklumat penting lain untuk dikongsi:

    • Anda boleh mendaftar masuk pada bila-bila masa selepas /masa daftar masuk/ pada /tarikh daftar masuk/
    • Penyenaraian berada di /alamat/ dan berikut adalah arahnya: /arah/

    Arahan daftar masuk
    Hari daftar masuk adalah hari yang besar! Walaupun anda mungkin telah berkongsi arahan daftar masuk baru-baru ini, ramai tetamu merasa senang untuk menerima maklumat penting lagi semasa mereka tiba.

    Anda mungkin boleh menghantar mesej ini pada pagi daftar masuk menggunakan tindakan Sebelum daftar masuk. Kebanyakan idea daripada bahagian di atas juga sesuai untuk mesej ini—contohnya, anda boleh menghantar semula tunjuk arah dan masa daftar masuk kepada tetamu anda. Beberapa mesej lain yang anda boleh gunakan ialah:

    • Kami sangat gembira untuk menyambut anda ke /nama penyenaraian/!
    • Arahan daftar masuk anda di sini: /arahan daftar masuk/
    • Sebagai peringatan, berikut peraturan penginapan kami:
      /peraturan penginapan/
    • Rangkaian wifi dipanggil /nama wifi/ dan kata laluan ialah /kata laluan wifi/

    Hari pertama penginapan
    Pagi pertama penginapan tetamu anda adalah masa yang sesuai bagi bertanya khabar untuk memastikan semuanya dalam keadaan teratur. Tawarkan diri untuk menjawab sebarang pertanyaan yang mungkin ada pada tetamu anda.

    Anda boleh gunakan tindakan Selepas daftar masuk untuk mencipta mesej aluan bagi tetamu anda. Kebanyakan idea daripada bahagian di atas mungkin sesuai untuk mesej ini—atau anda juga boleh menjadi kreatif! Beberapa idea termasuk:

    • Kami mengalami masa yang menyeronokkan dan menikmati ruang yang ada setakat ini.
    • Kami hanya ingin bertanya khabar dan melihat apakah yang dapat kami lakukan untuk menjadikan penginapan anda lebih selesa!

    Daftar keluar
    Sehari sebelum mendaftar keluar, anda boleh mengingatkan tetamu cara mendaftar keluar, tempat untuk meninggalkan kunci, cara mengendalikan dobi dan sampah, dll.

    Menggunakan tindakanSebelum mendaftar keluar, anda boleh menghantar mesej seperti:

    • Peringatan ringkas bahawa mendaftar keluar adalah esok (/tarikh daftar keluar/), bila-bila masa sebelum /masa daftar keluar/. Terima kasih kerana menginap dengan kami!
    • Kami harap anda telah mendapat pengalaman menginap yang menyeronokkan di /penyenaraian/

    Mengucapkan terima kasih selepas mendaftar keluar
    Dua puluh empat jam selepas mendaftar keluar, anda boleh mengucapkan terima kasih kepada tetamu anda, mengingatkan mereka betapa pentingnya ulasan mereka kepada anda, dan mengucapkan selamat maju jaya.

    Menggunakan tindakanSelepas mendaftar keluar, anda boleh mengatakan sesuatu yang seumpama ini:

    • Terima kasih kerana memilih kediaman kami semasa perjalanan anda ke /bandar/
    • Terima kasih kerana menginap dengan kami di /nama penyenaraian/
    • Ulasan anda mengenai penginapan anda di /nama penyenaraian/benar-benar penting kepada kami. Terima kasih sekali lagi kerana menginap di kediaman kami!

    Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak penerbitan.

    Sorotan

    • Jadualkan mesej anda: Jimat masa dengan mengautomasikan mesej tempahan, daftar masuk, semasa perjalanan, dan daftar keluar anda

    • Anda mempunyai kawalan: Pilih masa untuk melangkau atau mengedit mesej—dapatkan sejarah lengkap tentang perkara yang telah dihantar

    • Memperibadikan setiap tetamu: Sertakan penyenaraian dan butiran tempahan yang ada kod pintasan

    Airbnb
    19 Nov 2020
    Adakah ini membantu?