Langkau ke kandungan
    Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    Perkara yang tetamu mahu sekarang—dan perkara yang boleh anda lakukan tentangnya

    Perkara yang tetamu mahu sekarang—dan perkara yang boleh anda lakukan tentangnya

    Pertimbangkan empat cara untuk mengembangkan perniagaan anda sebagai hos apabila sektor pelancongan bangkit semula.
    Oleh Airbnb pada 4 Jun 2020
    Bacaan 3 minit
    Dikemas kini pada 7 Okt 2020

    Sorotan

    • Memandangkan perancangan awal sukar dilakukan oleh semua orang sekarang, pertimbangkan untuk membenarkan pembatalan fleksibel dan tempahan saat akhir

      • Anda juga boleh menawarkan daftar masuk sendiri dan ciri-ciri lain yang menyokong penjarakan sosial

      • Kongsi butiran rutin pembersihan anda selepas komitmen kepada proses pembersihan lima langkah yang dipertingkatkan

      Apabila sektor pelancongan mula bangkit semula, kami dapati beberapa hos mula berfikir secara strategik tentang cara untuk menyesuaikan diri dengan situasi yang berubah. Kami telah mengumpulkan semua yang anda perlu tahu tentang membantu tetamu berasa lebih selesa menempah penginapan di ruang anda. Berikut ialah perkara yang dicari oleh tetamu sekarang:

      Tempahan saat akhir

      Memandangkan beberapa sekatan perjalanan dikenakan, sukar untuk merancang sekarang. Walaupun perjalanan berbeza-beza mengikut rantau, baru-baru ini hampir sepertiga daripada tempahan telah dibuat dalam masa seminggu sebelum perjalanan.*

      • Manfaatkan trend ini dengan memastikan pilihan tempahan "Notis Awal" anda ditetapkan kepada notis minimum yang selesa bagi anda. Anda boleh menetapkannya untuk notis 1, 2, atau 3 hari
      • Sekarang juga masa yang sesuai untuk mempertimbangkan untuk bertukar kepada Tempahan Segera jika anda tidak mengaktifkan tetapan tersebut

      Privasi

      Seperti anda, ramai tetamu ingin mengambil langkah tambahan untuk melindungi mereka sendiri—dan mereka ingin tahu langkah tambahan apa yang anda ambil. Dalam kaji selidik baru-baru ini, kebanyakan tetamu terdahulu dan bakal tetamu telah memberitahu kami bahawa mereka akan rasa lebih selesa menginap dengan keluarga mereka di ruang yang disenaraikan di Airbnb berbanding di hotel.

      Berikut ialah cara anda boleh menarik pengembara yang menghargai privasi:

      • Pastikan anda menonjolkan ciri-ciri penginapan anda yang memudahkan pengasingan, seperti terdapat pintu masuk persendirian atau bebas daripada jiran
      • Jika anda menawarkan kemudahan eksklusif untuk ruang anda—seperti kolam renang, tab panas, taman, atau ruang luar—jelaskan bahawa tidak ada akses berkongsi di tempat anda
      • Bantu menggalakkan penjarakan sosial dengan menawarkan daftar masuk dan daftar keluar sendiri. Tetamu yang mencari tempat penginapan berhampiran melakukan tapisan untuk daftar masuk sendiri, jadi pertimbangkan untuk memasang kotak kunci atau kunci pintar dengan pad kunci. Ingat untuk mengemas kini penyenaraian anda dengan arahan daftar masuk sendiri.
      • Minimumkan kontak secara langsung dengan mengelakkan penyelenggaraan rutin semasa penginapan tetamu anda

      Fleksibiliti

      Orang yang sedang mempertimbangkan untuk mengembara tentunya mahukan lebih fleksibiliti pada masa yang tidak pasti ini. Membenarkan tempahan diubah suai atau dibatalkan boleh menggalakkan tetamu untuk terus membuat tempahan, jadi inilah yang perlu diingat:

      • Untuk membantu mengurangkan impak COVID-19 ke atas perniagaan anda sebagai hos, cuba kemas kini polisi pembatalananda
      • Jika anda ada polisi yang ketat, anda boleh beralih ke polisi fleksibel atau sederhana dengan menukar tetapan anda pada halaman Penyenaraian anda. Anda boleh kembali ke polisi pembatalan ketat anda pada bila-bila masa apabila perlu.
      • Airbnb menyokong hos yang menawarkan lebih fleksibiliti dengan penapis carian untuk menunjukkan penyenaraian yang ada pembatalan fleksibel, supaya tetamu boleh mencari penyenaraian yang paling sesuai dengan keperluan mereka dengan mudah

      Kebersihan

      Kebersihan kini semakin penting. Berikut ialah beberapa cara anda boleh memaklumkan tetamu tentang langkah tambahan yang anda ambil:

      • Tingkatkan rutin pembersihan anda: Sebagai sebahagian daripada amalan keselamatan COVID-19 Airbnb—yang mewajibkan hos dan tetamu memakai pelitup muka antara satu sama lain dan mengekalkan jarak 6 kaki (2 meter)—hos penginapan juga diwajibkan mengikuti proses pembersihan lima langkah kami yang dipertingkatkan. Proses ini berdasarkan buku panduan pembersihan Airbnb, yang dibangunkan dengan kerjasama pakar.
      • Kemas kini keterangan penyenaraian anda: Walaupun kami tidak membenarkan anda mendakwa bahawa penyenaraian anda bebas daripada koronavirus, anda boleh berkongsi butiran dalam keterangan penyenaraian anda tentang kaedah pembersihan anda. (Contoh: “Disebabkan oleh koronavirus, kami mengambil langkah-langkah tambahan untuk membersih dan mensanitasikan permukaan yang kerap disentuh antara tempahan.”)

      Kami harap tip ini berguna untuk anda apabila anda membuat persiapan untuk mengalu-alukan tetamu semula. Kami akan terus berkongsi trend perjalanan dan tip untuk membantu anda menjadi hos semasa gangguan akibat COVID-19, jadi sila tanda buku Airbnb.com/COVID, dan semak semula selalu untuk mendapatkan maklumat terkini.

      *Menurut data tempahan Airbnb pada 2 Jun 2020

      Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak diterbitkan.

      Sorotan

      • Memandangkan perancangan awal sukar dilakukan oleh semua orang sekarang, pertimbangkan untuk membenarkan pembatalan fleksibel dan tempahan saat akhir

        • Anda juga boleh menawarkan daftar masuk sendiri dan ciri-ciri lain yang menyokong penjarakan sosial

        • Kongsi butiran rutin pembersihan anda selepas komitmen kepada proses pembersihan lima langkah yang dipertingkatkan

        Airbnb
        4 Jun 2020
        Adakah ini membantu?