Langkau ke kandungan
    Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    Perkara yang perlu dilakukan jika anda tidak boleh menjadi hos akibat sekatan COVID-19

    Perkara yang perlu dilakukan jika anda tidak boleh menjadi hos akibat sekatan COVID-19

    Hos di kawasan yang dikenakan sekatan pengehosan yang dimandatkan oleh kerajaan akan mendapat perlindungan.
    Oleh Airbnb pada 17 Nov 2020
    Bacaan 2 minit
    Dikemas kini pada 17 Nov 2020

    Sorotan

    • Anda bertanggungjawab untuk mematuhi peraturan COVID-19 tempatan, termasuk sebarang sekatan perjalanan dan pengehosan di kawasan anda

    • Sekiranya anda hos di kawasan yang dikenakan sekatan yang dimandat oleh kerajaan, anda boleh membatalkan tempahan akan datang tanpa penalti

    Tahun ini sememangnya sukar, dan hos di banyak kawasan akhirnya kembali menjadi hos. Tetapi memandangkan kes COVID-19 terus meningkat di seluruh dunia, sesetengah kawasan mengenakan sekatan perjalanan dan pengehosan tempatan dalam usaha untuk menghentikan penyebaran jangkitan.

    Kami tahu ini boleh menjadi sumber tekanan utama untuk hos, dan kami mahu anda tahu bahawa kami bersedia membantu anda. Jika anda menjadi hos di kawasan yang dikenakan sekatan perjalanan atau pengehosan COVID-19 yang dimandatkan oleh kerajaan dan anda bimbang tentang tempahan yang anda ada, anda mempunyai pilihan.

    Pantau nasihat kerajaan tempatan untuk maklumat lanjut

    Anda disarankan untuk menyemak sekatan perjalanan dan pengehosan tempatan secara kerap, kerana keadaan di seluruh dunia sedang berubah dengan pesat buat masa ini. Kami telah menyusun senarai sekatan perjalanan COVID-19 dan nasihat untuk membantu anda bermula.

    Jika kawasan anda tidak disenaraikan di sana, pergi ke laman web kerajaan anda atau badan penasihat tempatan lain untuk mendapatkan panduan. Perlu diingat bahawa anda bertanggungjawab untuk mematuhi peraturan tempatan anda, termasuk sebarang sekatan pengehosan yang dimandatkan oleh kerajaan yang melarang atau menyekat perjalanan atau pengehosan di kawasan anda.

    Berkomunikasi lebih awal dan kerap dengan tetamu anda

    Jika anda menjangkakan bahawa anda mungkin perlu membatalkan tempahan akan datang, kami syorkan anda berkomunikasi dengan tetamu anda seawal mungkin untuk memaklumkan kepada mereka bahawa perjalanan mereka mungkin terjejas oleh sekatan pengehosan atau perjalanan.

    Hos berpengalaman telah memberitahu kami bahawa mereka mencadangkan tetamu menempah semula untuk tarikh akan datang, dan kadang-kadang menawarkan hari tambahan atau diskaun lain untuk meningkatkan kemungkinan tetamu ingin menjadualkan semula.

    Utamakan diri anda dan komuniti anda

    Hos di kawasan yang dikenakan sekatan perjalanan dan pengehosan COVID-19 yang dimandatkan oleh kerajaan boleh membatalkan tempahan akan datang tanpa penalti atau kehilangan status Superhost. Anda boleh melakukannya terus di halaman butiran tempahan—tanpa perlu menghubungi perkhidmatan pelanggan.

    Jika tetamu ingin membatalkan tempahan atas sebab berkaitan COVID-19, tempahan untuk penginapan dan Pengalaman Airbnb yang dibuat selepas 14 Mac 2020, akan tertakluk kepada polisi pembatalan yang anda telah tetapkan pada masa tempahan, melainkan tetamu atau hos telah jatuh sakit kerana dijangkiti COVID-19.

    Tetapi jika anda ingin bekerjasama dengan tetamu anda dan menjadualkan semula untuk masa hadapan atau memberikan kelonggaran pada polisi pembatalan anda, anda juga boleh membincangkannya terus dengan tetamu anda.

    Anda boleh menemui perincian polisi keadaan peringan kami kerana ia berkaitan dengan COVID-19 di Pusat Bantuan, beserta maklumat lain mengenai pembatalan.

    Keselamatan anda dan keselamatan seluruh komuniti kami sentiasa menjadi keutamaan kami. Jaga diri dan kesihatan di luar sana.

    Sorotan

    • Anda bertanggungjawab untuk mematuhi peraturan COVID-19 tempatan, termasuk sebarang sekatan perjalanan dan pengehosan di kawasan anda

    • Sekiranya anda hos di kawasan yang dikenakan sekatan yang dimandat oleh kerajaan, anda boleh membatalkan tempahan akan datang tanpa penalti

    Airbnb
    17 Nov 2020
    Adakah ini membantu?