PERLINDUNGAN HOS

Insurans Perlindungan Pengalaman

Sekiranya berlaku kecederaan atau harta benda mereka rosak semasa pengalaman yang dilindungi, hos boleh dilindungi dengan insurans liabiliti USD1,000,000.

Sekiranya berlaku kecederaan atau harta benda mereka rosak semasa pengalaman yang dilindungi, hos boleh dilindungi dengan insurans liabiliti USD1,000,000.

Tersedia kepada hos untuk kebanyakan pengalaman
Melindungi hos dari awal hingga akhir pengalaman
Tiada tandingan dalam industri pelancongan

Program ini terpakai kepada hos pengalaman, kecuali di tanah besar China dan Jepun. Ia tidak terpakai kepada hos penginapan.

Apa yang dilindungi?

Insurans Perlindungan Pengalaman boleh melindungi:

  • Tanggungjawab undang-undang anda untuk kecederaan anggota badan kepada tetamu atau orang lain
  • Tanggungjawab undang-undang anda untuk kerosakan harta benda milik tetamu atau orang lain

Insurans Perlindungan Pengalaman tidak melindungi:

  • Kecederaan anggota badan atau kerosakan harta benda yang disebabkan oleh sesuatu yang dilakukan secara sengaja (bukan kemalangan)
  • Kerosakan, kehilangan, atau kecurian kepada harta benda peribadi hos
  • Pengalaman yang melibatkan pesawat atau jenis aktiviti ekstrim tertentu (seperti lompatan bungee dan ski heli)

Jadi hos dengan yakin

Masa persiapan pengalaman

Insurans Perlindungan Pengalaman mungkin melindungi hos semasa pengalaman berlangsung dan juga semasa mereka menyediakan kawasan untuk pengalaman tersebut, sebelum ia bermula atau selepas ia berakhir, tertakluk pada terma, syarat dan pengecualian.

Perlindungan untuk hos bersama

Hos bersama yang menyediakan perkhidmatan yang berkaitan dengan pengalaman juga boleh dilindungi di bawah Insurans Perlindungan Pengalaman, tertakluk kepada terma polisi, syarat dan pengecualian.

Kami komited untuk mempromosikan komuniti yang selamat dan dipercayai di seluruh dunia.

Kami komited untuk mempromosikan komuniti yang selamat dan dipercayai di seluruh dunia.

Proses tuntutan

1. Borang pengambilan telah dilengkapkan

Hos, tetamu atau pihak ketiga melengkapkan dan menghantar Borang Pengambilan Program Insurans.

2. Pihak insurans melantik pelaras, yang akan menyemak tuntutan

Selepas borang pengambilan dilengkapkan, pelaras bagi pihak syarikat insurans akan menghubungi anda untuk membincangkan tuntutan dan mengumpul maklumat.

3. Tuntutan disiasat oleh pelaras yang ditugaskan

Pelaras tuntutan pihak ketiga menyelesaikan tuntutan menurut terma polisi Insurans Perlindungan Hos dan undang-undang dan peraturan yang berkenaan dalam bidang kuasa yang berkenaan.

Insurans Perlindungan Pengalaman tertakluk pada terma, syarat dan pengecualian tertentu. 
Untuk mengetahui lebih lanjut, muat turun ringkasan program menyeluruh.

Soalan anda telah dijawab

Adakah saya perlu melakukan apa-apa untuk dilindungi di bawah Insurans Perlindungan Pengalaman?

Tidak. Apabila anda menjadi hos pengalaman dan bersetuju dengan Terma Perkhidmatan Airbnb, anda juga bersetuju dilindungi di bawah Insurans Perlindungan Pengalaman untuk kejadian yang berlaku semasa pengalaman Airbnb berlangsung. Harap maklum bahawa Insurans Perlindungan Pengalaman tertakluk pada terma polisi, syarat, dan pengecualian.

Jika anda ingin keluar daripada program insurans Perlindungan Pengalaman, anda mesti melakukan perkara berikut: - E-mel kepada kami dari alamat e-mel yang dikaitkan dengan akaun hos pengalaman anda

  • Sertakan nama penuh dan nombor telefon anda yang dikaitkan dengan akaun hos pengalaman anda
  • Sertakan tajuk sebenar pengalaman anda

Harap maklum bahawa alamat e-mel untuk memilih keluar tidak akan dipantau selain untuk memproses permohonan keluar.

Adakah Insurans Perlindungan Pengalaman terpakai kepada pengalaman online?

Hos pengalaman online mungkin dilindungi oleh Insurans Perlindungan Pengalaman sekiranya berlaku kejadian luar biasa di mana tetamu tercedera atau harta benda mereka rosak semasa salah satu sesi video interaktif ini dan hos bertanggungjawab secara sah. Insurans Perlindungan Pengalaman tidak merangkumi risiko yang berkaitan dengan aktiviti online seperti fitnah, atau kecurian data elektronik atau pelanggaran hak milik intelektual.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai menjadi hos pengalaman, layari Pusat Bantuan.

Sedia untuk mula mencipta pengalaman anda?

Sedia untuk mula mencipta pengalaman anda?