Mohon atau hantar wang di Pusat Resolusi
Hos menghantar sebahagian daripada bayaran balik kepada tetamu mereka untuk kemudahan yang tidak ada, tetamu menghantar bayaran kepada hos mereka kerana memecahkan koleh kopi, dan banyak lag—Pusat Resolusi memudahkan anda mengendalikan permohonan berkaitan wang untuk penginapan atau pengalaman Airbnb.
Mohon wang daripada hos atau tetamu anda di Pusat Resolusi
- Klik Pusat Resolusi dan kemudian klik Mohon wang
- Pilih tempahan dan klik Pilih
- Di bawah Permohonan ini untuk apa?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda meminta wang
- Masukkan jumlah yang anda minta
- Muat naik lampiran pilihan dan tambah nota
- Klik Seterusnya dan kemudian Mohon
- Ketik Pusat Resolusi dan kemudian ketik Mohon wang
- Pilih tempahan
- Di bawah Permohonan ini untuk apa?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda meminta wang
- Masukkan jumlah yang anda minta
- Muat naik lampiran pilihan dan tambah nota
- Ketik Seterusnya dan kemudian Mohon
- Ketik Pusat Resolusi dan kemudian ketik Mohon wang
- Pilih tempahan
- Di bawah Permohonan ini untuk apa?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda meminta wang
- Masukkan jumlah yang anda minta
- Muat naik lampiran pilihan dan tambah nota
- Ketik Seterusnya dan kemudian Mohon
- Ketik Pusat Resolusi dan kemudian ketik Mohon wang
- Pilih tempahan
- Di bawah Permohonan ini untuk apa?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda meminta wang
- Masukkan jumlah yang anda minta
- Muat naik lampiran pilihan dan tambah catatan
- Ketik Seterusnya dan kemudian Mohon
Hantar wang kepada hos atau tetamu anda di Pusat Resolusi
- Klik Pusat Resolusi dan kemudian klik Hantar wang
- Pilih tempahan dan klik Pilih
- Di bawah Untuk apakah bayaran ini?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda menghantar wang
- Masukkan jumlah bayaran dan tambah catatan
- Klik Seterusnya
- Pilih kaedah bayaran dan kemudian klik Sahkan dan bayar
- Ketik Pusat Resolusi dan kemudian ketik Hantar wang
- Pilih tempahan
- Di bawah Untuk apakah bayaran ini?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda menghantar wang
- Masukkan jumlah bayaran dan tambah catatan
- Ketik Seterusnya
- Pilih kaedah bayaran dan kemudian ketik Sahkan dan bayar
- Ketik Pusat Resolusi dan kemudian ketik Hantar wang
- Pilih tempahan
- Di bawah Untuk apakah bayaran ini?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda menghantar wang
- Masukkan jumlah bayaran dan tambah catatan
- Ketik Seterusnya
- Pilih kaedah bayaran dan kemudian ketik Sahkan dan bayar
- Ketik Pusat Resolusi dan kemudian ketik Hantar wang
- Pilih tempahan
- Di bawah Untuk apakah bayaran ini?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda menghantar wang
- Masukkan jumlah bayaran dan tambah catatan
- Ketik Seterusnya
- Pilih kaedah bayaran dan kemudian ketik Sahkan dan bayar
Jika tarikh daftar keluar tempahan lebih daripada 60 hari yang lalu
Anda hanya boleh menghantar permohonan Pusat Resolusi baharu sehingga 60 hari selepas tarikh daftar keluar tempahan.
Anda boleh menjawab permohonan Pusat Resolusi sedia ada—seperti memilih untuk membayar jumlah penuh, membayar jumlah yang berbeza atau menolak permohonan—lebih daripada 60 hari selepas daftar keluar, asalkan permohonan telah dihantar dalam tempoh 60 hari selepas daftar keluar.
Jika tempahan belum bermula
Hos boleh menggunakan Pusat Resolusi untuk menghantar wang kepada tetamu sebelum daftar masuk tempahan mereka yang disahkan, asalkan ia sebahagian daripada bayaran balik. Tetamu boleh menghantar wang kepada hos sebelum daftar masuk, tetapi mereka tidak boleh memohon wang daripada hos sehingga tempahan mereka bermula.
Jika tetamu membatalkan tempahan mereka sebelum daftar masuk dan hos mereka telah bersetuju dengan bayaran balik penuh, sama ada tetamu atau hos boleh memulakannya:
- Tetamu boleh memohon bayaran balik penuh daripada hos di Pusat Resolusi
- Hos boleh menghubungi Airbnb untuk meminta pasukan Sokongan Komuniti kami membayar balik kepada tetamu sepenuhnya
Jika daftar masuk tempahan telah berlalu
Hos dan tetamu boleh menggunakan Pusat Resolusi untuk menghantar atau memohon wang antara satu sama lain selepas daftar masuk.
Sekiranya tetamu membatalkan tempahan mereka dan ia telah melepasi daftar masuk, hos mereka boleh menghantar bayaran balik penuh kepada tetamu di Pusat Resolusi.
Jika tempahan adalah penginapan hotel
Pusat Resolusi mungkin tidak tersedia untuk digunakan dengan sesetengah penginapan hotel. Dalam kes tersebut, tetamu penginapan hotel dan hos mereka perlu menyelesaikan sebarang permohonan berkaitan wang secara terus.
Artikel berkaitan
- Cara
Cari permohonan Pusat Resolusi anda
Semak status permohonan Pusat Resolusi yang anda hantar, jawab permohonan yang anda terima, atau semak permohonan terdahulu.