Cadangan akan ditunjukkan selepas menaip dalam input carian. Gunakan anak panah atas dan bawah untuk menyemak. Gunakan enter untuk memilih. Jika pemilihan adalah frasa, frasa itu akan dimasukkan ke carian. Jika cadangan adalah pautan, penyemak imbas akan menavigasi ke halaman tersebut.
Cara

Mohon atau hantar wang di Pusat Resolusi

Hos menghantar sebahagian daripada bayaran balik kepada tetamu mereka untuk kemudahan yang tidak ada, tetamu menghantar bayaran kepada hos mereka kerana memecahkan koleh kopi, dan banyak lag—Pusat Resolusi memudahkan anda mengendalikan permohonan berkaitan wang untuk penginapan atau pengalaman Airbnb.

Mohon wang daripada hos atau tetamu anda di Pusat Resolusi

  1. Klik Pusat Resolusi dan kemudian klik Mohon wang
  2. Pilih tempahan dan klik Pilih
  3. Di bawah Permohonan ini untuk apa?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda meminta wang
  4. Masukkan jumlah yang anda minta
  5. Muat naik lampiran pilihan dan tambah nota
  6. Klik Seterusnya dan kemudian Mohon

Hantar wang kepada hos atau tetamu anda di Pusat Resolusi

  1. Klik Pusat Resolusi dan kemudian klik Hantar wang
  2. Pilih tempahan dan klik Pilih
  3. Di bawah Untuk apakah bayaran ini?, pilih sebab yang paling tepat menggambarkan mengapa anda menghantar wang
  4. Masukkan jumlah bayaran dan tambah catatan
  5. Klik Seterusnya
  6. Pilih kaedah bayaran dan kemudian klik Sahkan dan bayar

Jika tarikh daftar keluar tempahan lebih daripada 60 hari yang lalu

Anda hanya boleh menghantar permohonan Pusat Resolusi baharu sehingga 60 hari selepas tarikh daftar keluar tempahan.

Anda boleh menjawab permohonan Pusat Resolusi sedia ada—seperti memilih untuk membayar jumlah penuh, membayar jumlah yang berbeza atau menolak permohonan—lebih daripada 60 hari selepas daftar keluar, asalkan permohonan telah dihantar dalam tempoh 60 hari selepas daftar keluar.

Jika tempahan belum bermula

Hos boleh menggunakan Pusat Resolusi untuk menghantar wang kepada tetamu sebelum daftar masuk tempahan mereka yang disahkan, asalkan ia sebahagian daripada bayaran balik. Tetamu boleh menghantar wang kepada hos sebelum daftar masuk, tetapi mereka tidak boleh memohon wang daripada hos sehingga tempahan mereka bermula.

Jika tetamu membatalkan tempahan mereka sebelum daftar masuk dan hos mereka telah bersetuju dengan bayaran balik penuh, sama ada tetamu atau hos boleh memulakannya:

  • Tetamu boleh memohon bayaran balik penuh daripada hos di Pusat Resolusi
  • Hos boleh menghubungi Airbnb untuk meminta  pasukan Sokongan Komuniti kami membayar balik kepada tetamu sepenuhnya

Jika daftar masuk tempahan telah berlalu

Hos dan tetamu boleh menggunakan Pusat Resolusi untuk menghantar atau memohon wang antara satu sama lain selepas daftar masuk.

Sekiranya tetamu membatalkan tempahan mereka dan ia telah melepasi daftar masuk, hos mereka boleh menghantar bayaran balik penuh kepada tetamu di Pusat Resolusi.

Jika tempahan adalah penginapan hotel

Pusat Resolusi mungkin tidak tersedia untuk digunakan dengan sesetengah penginapan hotel. Dalam kes tersebut, tetamu penginapan hotel dan hos mereka perlu menyelesaikan sebarang permohonan berkaitan wang secara terus.

Adakah artikel ini membantu?

Artikel berkaitan

Dapatkan bantuan dengan tempahan anda, akaun dan banyak lagi.
Log masuk atau daftar