Langkau ke kandungan
    Kemudi ke hadapan untuk mengakses hasil yang dicadangkan
    9 April: Sembang dengan ketua jabatan Pengalaman Airbnb

    9 April: Sembang dengan ketua jabatan Pengalaman Airbnb

    Dapatkan maklumat terkini, daripada Pengalaman Dalam Talian baharu hingga 100,000+ Frontline Stays.
    Oleh Airbnb pada 9 Apr 2020
    Video 25 minit
    Dikemas kini pada 28 Apr 2020

    CEO Brian Chesky memulakan ceramah minggu ini dengan maklumat terkini mengenai perjalanan global: 4 bilion orang di seluruh dunia kini tinggal di rumah, sempadan terus ditutup, dan banyak penerbangan telah henti beroperasi buat sementara waktu. Industri perjalanan sedang terjejas, dan kami tahu hos turut terkesan.

    Namun begitu, kita masih ada banyak harapan, terutamanya apabila kita melihat apa yang sedang berlaku di dalam komuniti kami. Daripada menawarkan penginapan kepada petugas bantuan COVID-19 hingga berkongsi keajaiban Pengalaman Airbnb daripada kediaman anda, begitu ramai di kalangan anda yang terus mencari cara untuk menjadi hos dan berhubung.

    Brian bercakap tentang semua ini dan banyak lagi. Berikut ialah beberapa perkara utama yang dibicarakan dalam Maklumat Terkini untuk Hos:

    Satu pencapaian penting untuk program Frontline Stays kami

    Hanya dua minggu yang lalu, kami melancarkan program Frontline Stays kami untuk menawarkan penginapan untuk pekerja perubatan profesional yang bertindak balas kepada COVID-19 di seluruh dunia. Dan kami begitu terharu dengan tindak balas yang luar biasa daripada komuniti hos kami. Mulai hari ini, anda telah menawarkan lebih 100,000 tempat penginapan untuk petugas bantuan COVID-19.

    Program Frontline Stays hanyalah satu lagi contoh kegigihan dan kemurahan hati hos-hos Airbnb. Kami sangat berterima kasih atas semua yang anda lakukan.

    Kejelasan mengenai syarat kelayakan Dana Bantuan Superhost kami

    Kami gembira berkongsi bahawa Dana Bantuan Superhost bertambah sebanyak USD7 juta, menjadikan jumlah sokongan sebanyak USD17 juta. Ramai daripada anda tertanya-tanya mengapa hos yang mempunyai lebih daripada dua penyenaraian tidak layak memohon. Tujuan program ini adalah untuk membantu orang yang menjadi hos di kediaman utama mereka, dan kami akan mengutamakan hos berdasarkan tempoh mereka bekerjasama dengan Airbnb dan jumlah penurunan pendapatan mereka disebabkan oleh COVID-19. Kami merancang untuk menjemput hos yang layak selewat-lewatnya pada 15 Mei dan mengedarkan geran selewat-lewatnya pada 31 Mei.

    Sementara itu, kami mencari cara lain untuk membantu komunti hos kami yang pelbagai, bermula dengan memberikan status Superhost secara automatik pada bulan Julai untuk sesiapa sahaja yang menjadi Superhost dalam penilaian 1 April kami. Ini bermakna jika anda Superhost pada bulan April, anda dapat mengekalkan status anda tanpa mengira kadar pembatalan atau tempahan anda. Ketahui lebih lanjut mengenai Dana Bantuan Superhost

    Sokongan untuk hos yang mempunyai polisi pembatalan Fleksibel

    Pada minggu lepas, kami telah mengumumkan bahawa kami akan melaburkan USD250 juta untuk membiayai kos pembatalan berkaitan COVID-19. Untuk hos yang terjejas akibat pembatalan ini di bawah polisi keadaan peringan kami, kami akan membayar 25% daripada apa yang anda sepatutnya terima melalui polisi pembatalan anda sendiri.

    Oleh kerana pengeluaran tunai ini bergantung pada amaun yang anda sepatutnya dapat di bawah polisi pembatalan anda, mereka yang mempunyai polisi Fleksibel dan Sederhana mungkin kurang mendapat manfaat daripada pembatalan tersebut. Tetapi kami sedang mengusahakan cara lain untuk menyokong anda. Kami telah melancarkan penapis carian baharu supaya tetamu boleh mencari penyenaraian anda dengan lebih mudah, dan kami juga berusaha untuk membolehkan penyenaraian anda lebih mudah dilihat dengan cara lain. Kami nampak tanda-tanda bahawa inilah yang tetamu mahukan—bilangan tempahan dengan polisi Fleksibel kini 15% lebih tinggi berbanding sebelum COVID-19.

    Cara baru untuk berhubung: Pengalaman Dalam Talian

    Selepas menjeda Pengalaman Airbnb pada bulan lepas, kami mendapat tahu daripada ramai hos yang ingin terus menganjurkan pengalaman dan percaya mereka boleh menawarkan tahap hubungan yang serupa dalam talian. Jadi kami teruja untuk mengumumkan pelancaran Pengalaman Dalam Talian—sebuah idea daripada hos sendiri! Pengalaman Dalam Talian akan membolehkan hos memperoleh pendapatan, berkongsi minat mereka, dan berhubung dengan orang lain, sama ada individu yang berharap untuk mempelajari kemahiran baharu atau sekumpulan rakan sekerja yang melakukan latihan pembinaan pasukan. Kami juga bekerjasama dengan organisasi tempatan untuk membawa Pengalaman Dalam Talian kepada warga emas yang mungkin berasa kesunyian dan terpencil sekarang. Hos sudah menawarkan Pengalaman Dalam Talian seperti kelas silap mata, kelas memasak, meditasi berpandu, dan banyak lagi.

    Berminat untuk menjadi hos Pengalaman Dalam Talian? Kami akan menawarkan perkhidmatan sokongan peribadi kepada hos untuk menguruskan, merakam dan berkongsi kandungan dalam talian mereka. Ketahui lebih lanjut di Airbnb.com/OnlineHost

    Mari sentiasa berhubung

    Maklum balas anda sangat penting dalam waktu yang sukar ini. Kebanyakan tindakan kami diambil berdasarkan kisah peribadi, soalan, dan cadangan anda, dan kami akan terus mencari jalan untuk berhubung dengan anda.

    Kami akan terus mengadakan sesi mendengar dengan hos di seluruh dunia, dan kami akan membawa kepada anda Maklumat Terkini untuk Hos secara tetap dengan Brian di Airbnb.com/live.

    Terima kasih kerana bersama kami!

    Maklumat yang terkandung dalam artikel mungkin telah berubah sejak diterbitkan.

    Mengenai rakaman maklumat terkini daripada CEO: Video ini tersedia dalam bahasa Portugis, Perancis, Jerman, Itali, Jepun, Korea, Rusia, Cina Mudah dan Sepanyol. Anda boleh memilih bahasa yang diinginkan daripada pemilih di bahagian bawah halaman ini. Tafsiran serentak Kemas Kini untuk Hos kami dengan CEO Brian Chesky bertujuan untuk memudahkan komunikasi dan bukan merupakan rekod asli atau verbatim untuk sesi tersebut. Hanya ucapan asal dalam bahasa Inggeris adalah tulen.

    Airbnb
    9 Apr 2020
    Adakah ini membantu?