Kadar jawapan dan masa menjawab anda mengukur kepantasan dan kekonsistenan anda dalam menjawab pertanyaan dan permohonan tempahan.
Penting untuk memberi tumpuan kepada kadar jawapan anda, yang mempengaruhi status Superhost dan kedudukan carian anda. Masa jawapan anda membolehkan tetamu mengagak secepat mana mereka akan menerima jawapan daripada anda, tetapi kurang memberi impak kepada status hos anda.
Kadar jawapan anda ialah peratusan pertanyaan dan permohonan tempahan baharu yang anda jawab (sama ada menerima/memberi prakelulusan atau menolak) dalam masa 24 jam dalam tempoh 30 hari yang lalu. Jika anda mempunyai kurang daripada 10 jalur mesej dalam 30 hari yang lalu, kadar jawapan adalah berdasarkan 10 jalur terkini dari 90 hari yang lalu.
Jika tetamu menghantar pertanyaan kepada anda—soalan, atau apa-apa jenis mesej selain daripada permohonan tempahan—melalui Mesej hos, anda perlu menjawab pertanyaan dalam tempoh 24 jam untuk mengekalkan kadar jawapan anda. Jika tetamu menghantar permohonan tempahan kepada anda, anda perlu menerima atau menolak dalam tempoh 24 jam untuk mengekalkan kadar jawapan anda.
Kadar jawapan untuk menentukan status Superhost dikira dengan cara yang berbeza dan berdasarkan jawapan anda sepanjang 365 hari yang lalu.
Masa menjawab anda ialah purata masa yang diambil untuk anda menjawab semua mesej baharu dalam tempoh 30 hari yang lalu.
Anda boleh mencari kadar jawapan dan masa anda di bahagian bawah setiap halaman penyenaraian anda. Anda juga boleh menemui maklumat ini dalam akaun anda di bawah:
Untuk meningkatkan kadar jawapan dan masa jawapan, lakukan perkara berikut secepat mungkin dalam tempoh 24 jam selepas menerima pertanyaan atau permohonan tempahan:
Jawapan selepas 24 jam dikira sebagai respons lewat, yang akan mengurangkan kadar respons anda dan meningkatkan masa respons anda.
Kadar jawapan dan masa menjawab anda tidak dipengaruhi oleh mesej susulan antara hos dan tetamu. Anda tidak perlu menghantar mesej akhir dalam perbualan untuk mengekalkan masa menjawab anda.