Memahami perkhidmatan insurans dan bantuan perjalanan
Kecemasan dan gangguan perjalanan yang tidak dijangka boleh berlaku. Itulah sebabnya Airbnb menawarkan perkhidmatan insurans dan bantuan perjalanan.
Tetamu yang tinggal di AS dan wilayah tertentu di Kanada boleh menginsuranskan tempahan mereka untuk risiko tertentu apabila menempah perjalanan. Jika mereka membatalkan tempahan atas sebab yang dilindungi, mereka akan dapat memfailkan tuntutan insurans untuk mendapatkan bayaran ganti kos tempahan Airbnb mereka yang tidak dibayar balik.
Ini boleh mengurangkan kemungkinan tetamu meminta bayaran balik daripada hos di luar terma polisi pembatalan hos mereka.
Cara tetamu membeli perlindungan perjalanan
Perkhidmatan insurans dan bantuan perjalanan tersedia untuk tetamu yang tinggal di AS atau Kanada, kecuali di Quebec dan Nunavut.
Tetamu di negara ini dan negara lain yang layak mempunyai pilihan untuk membeli perlindungan perjalanan di Airbnb sebelum mengesahkan dan membayar tempahan. Di AS, tetamu juga boleh menambah perlindungan perjalanan selepas tempahan. Sebelum membeli, tetamu boleh menyemak butiran mengenai perkara yang biasanya dilindungi dan tidak dilindungi oleh pelan mereka.
Tetamu membayar peratusan daripada jumlah kos tempahan mereka untuk perlindungan perjalanan. Kos pelan mereka termasuk yuran untuk perkhidmatan bantuan seperti rujukan perubatan, sokongan perjalanan, dan penyelesaian kecurian identiti.
Tetamu yang membeli perlindungan perjalanan akan menerima e-mel pengesahan dengan butiran dan maklumat pelan mereka tentang cara memfailkan tuntutan.
Bergantung pada lokasi tetamu, pelan akan diterbitkan oleh Generali Cawangan AS atau Europ Assistance S.A. Cawangan Kanada. Kedua-duanya adalah syarikat Assicurazioni Generali S.p.A., sebuah syarikat insurans multinasional terkemuka.
Apakah yang dilindungi oleh insurans perjalanan
Insurans perjalanan menambahkan perlindungan untuk tetamu, termasuk bayaran sehingga 100% daripada kos tempahan mereka yang tidak boleh dibayar balik jika perjalanan mereka terjejas oleh peristiwa tertentu yang dilindungi, yang boleh meliputi cuaca buruk atau penyakit serius.
Contohnya, jika hos membayar balik 50% daripada kos tempahan tetamu di bawah polisi pembatalan hos, insurans perjalanan boleh membayar balik sebahagian atau semua 50% bakinya apabila tetamu membatalkan tempahan atas alasan yang dilindungi. Penyedia insurans tidak akan cuba mendapatkan kembali wang daripada hos untuk membayar tuntutan tetamu.
Perlindungan dan terma berbeza mengikut lokasi. Anda boleh mendapatkan butiran lanjut di Pusat Bantuan:
Perkhidmatan insurans dan bantuan perjalanan berbeza daripada AirCover untuk tetamu, yang disediakan dengan setiap tempahan. AirCover menawarkan perlindungan kepada tetamu untuk isu yang tidak dijangka seperti ketidaktepatan penyenaraian atau tidak dapat mendaftar masuk.
Untuk penduduk AS: Pelan perlindungan perjalanan ditawarkan oleh Airbnb Insurance Agency LLC, 222 Broadway, Floor 26, New York, NY 10038 (nombor lesen California 6001912), yang dilesenkan sebagai agensi insurans di semua negeri AS dan District of Columbia, dan perlindungan insurans perjalanan ditaja jamin oleh Generali US Branch (NAIC #11231) New York, NY Perlindungan insurans dan perkhidmatan bantuan diterangkan secara umum dan tertakluk kepada syarat dan pengecualian tertentu.
Untuk penduduk Kanada (kecuali Quebec dan Nunavut): Insurans perjalanan ditawarkan oleh Airbnb Canada Insurance Services Inc. dan ditaja jamin oleh Europ Assistance S.A. Cawangan Kanada. Airbnb Canada Insurance Services Inc. dilesenkan sebagai agensi insurans dan pejabat berdaftarnya terletak di 1600-925 West Georgia Street, Vancouver, BC V6C 3L2, Kanada. Manfaat dan perkhidmatan insurans perjalanan tertakluk kepada terma dan syarat dan pengecualian tertentu terpakai.
Maklumat yang terkandung di dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak penerbitan.