Perjalanan adalah berbaloi, tetapi kadang-kadang keadaan tidak berjalan seperti yang dijangkakan. Orang ramai boleh jatuh sakit, penerbangan boleh dibatalkan, dan beg boleh hilang. Untuk membantu melindungi anda dari segi kewangan, terdapat insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan.
Tetamu Airbnb yang tinggal di Amerika Syarikat boleh menambah insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan di halaman pembayaran atau selepas membuat tempahan. Polisi ini ditaja jamin oleh Generali US Branch dan ditawarkan oleh Airbnb Insurance Agency LLC.
Tidak tinggal di negara atau rantau ini? Dapatkan maklumat lanjut mengenai tempat insurans tersedia. Tetamu di mana-mana juga boleh membeli insurans perjalanan di luar Airbnb, terus melalui laman web syarikat insurans perjalanan atau dengan membeli-belah di tapak perbandingan.
Jika tempahan anda layak, anda akan diberi pilihan untuk menambah insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan di halaman pembayaran. Jika tempahan anda layak, anda juga akan diberi pilihan untuk menambah insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan selepas anda menempah-hanya cari butang Tambah kepada perjalanan anda pada e-mel pengesahan tempahan dan halaman butiran tempahan anda.
Sebelum menambah insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan kepada tempahan anda, pastikan anda menyemak semua butiran untuk memastikan ia sesuai untuk anda.
Tidak lama selepas pembelian insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan anda disahkan, anda akan mendapat e-mel yang mengandungi salinan pelan anda, serta pautan ke halaman butiran pelan anda, di mana anda boleh membatalkan rancangan anda, memulakan tuntutan, dan banyak lagi.
Pelan perkhidmatan insurans perjalanan dan bantuan anda akan dikemas kini secara automatik jika tarikh tempahan anda atau bilangan tetamu berubah dan tiada tuntutan ke atas polisi sedia ada. Jika perubahan memberi kesan kepada jumlah harga tempahan anda, anda akan dikenakan bayaran atau dibayar balik jumlah yang dilaraskan untuk insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan anda.
Insurans perjalanan melalui Generali melindungi:
Walaupun pandemik tidak dilindungi oleh insurans perjalanan, COVID-19 mungkin dilindungi dalam sesetengah situasi kerana ia adalah penyakit.
Harap maklum bahawa jika anda memfailkan tuntutan akibat COVID-19, anda akan diminta untuk menyediakan dokumentasi yang menunjukkan bahawa anda, ahli keluarga (contohnya, anak anda), atau seseorang yang menginap dengan anda di penginapan Airbnb yang diuji positif semasa berada di bawah pengawasan maya atau secara bersemuka seorang profesional perubatan yang berkelayakan.
Keadaan perubatan sedia ada ialah penyakit atau kecederaan yang pertama kali muncul, menjadi lebih teruk, atau memerlukan rawatan dalam tempoh 180 hari sebelum insurans dibeli.
Syarat-syarat sedia ada dilindungi selagi anda membeli insurans dalam tempoh 15 hari selepas tempahan, dan semasa anda boleh mengembara dari segi perubatan. (Harap maklum bahawa syarat 15 hari tidak terpakai kepada penduduk New York, yang hanya boleh mengembara dari segi perubatan semasa membeli insurans.)
Rujuk polisi anda untuk butiran lanjut.
Setiap pelan dilengkapi dengan perkhidmatan bantuan seperti talian kecemasan 24 jam, perkhidmatan pekerja rencam, dan bantuan tepi jalan. Amaun yang anda akan dikenakan untuk perlindungan perjalanan termasuk yuran untuk perkhidmatan ini.
Setiap pelan melindungi anda dan sehingga 9 orang yang menginap bersama anda di penginapan Airbnb. Mereka ini tidak perlu ditambah kepada tempahan Airbnb atau dinamakan pada polisi untuk dilindungi, dan tiada sekatan umur.
Penduduk AS boleh membatalkan pelan insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan mereka dalam tempoh 10 hari selepas pembelian untuk bayaran balik premium penuh. Harap maklum bahawa anda tidak boleh membatalkan rancangan anda selepas anda berlepas untuk perjalanan anda atau memulakan tuntutan, walaupun anda berada dalam tempoh pembatalan anda.
Untuk membatalkan rancangan anda, hanya pergi ke halaman butiran pelan anda dan pilih Batalkan pelan.
Tuntutan dikendalikan oleh Generali dari awal hingga akhir. Anda boleh memulakan tuntutan dengan pergi ke halaman butiran polisi anda dan memilih Mulakan tuntutan, atau dengan menghubungi Generali terus.
Jika anda mempunyai soalan mengenai insurans perjalanan dan perkhidmatan bantuan anda, memerlukan bantuan dengan tuntutan, atau mahukan bantuan perjalanan, hubungi Generali dengan menghubungi (866) 757-0010 atau menghantar e-mel kepada help@generalitravelinsurance.com.
Untuk kecemasan perubatan dan perjalanan, hubungi (877) 243-4135 atau ambil di seluruh dunia di (240) 330-1529.
Perlindungan insurans perjalanan ditaja jamin oleh: Generali U.S. Branch, NY (NAIC #11231) dan ditawarkan oleh Airbnb Insurance Agency LLC, CA Lic. No. 6001912.