Untuk membantu mewujudkan penginapan yang selesa dan boleh dipercayai untuk tetamu, kami mewajibkan hos mematuhi peraturan kami mengenai:
Apabila hos menerima penarafan yang rendah, kami mungkin menghantar mesej untuk menggalakkan mereka memenuhi jangkaan kualiti tetamu. Penarafan rendah yang berulang menunjukkan bahawa penyenaraian atau hos mungkin tidak memenuhi jangkaan kualiti tetamu.
Akaun dan penyenaraian harus mengekalkan penarafan ulasan keseluruhan yang tinggi dan mengelakkan terlalu banyak penarafan rendah. Kami mendapati bahawa hos yang mendapat ulasan hebat cenderung memberi tumpuan kepada empat perkara: butiran penyenaraian yang tepat, menghormati tempahan dan bayaran balik, komunikasi tepat pada masanya, dan kebersihan.
Halaman penyenaraian pada masa tempahan dan sebarang penyataan hos tambahan mengenai penyenaraian hendaklah menerangkan penginapan dengan tepat dan menggambarkan ciri dan kemudahan yang akan tersedia di penyenaraian dari daftar masuk hingga daftar keluar, termasuk:
Hos perlu menghormati tempahan yang diterima, menyediakan pengalaman daftar masuk yang boleh dipercayai dan menunaikan janji mereka untuk membayar balik atau memberi pampasan kepada tetamu tepat pada masanya.
Hos atau hos bersama perlu bersedia untuk menjawab pertanyaan tetamu atau isu yang tidak dijangka yang mungkin timbul sebelum dan semasa penginapan.
Kami sedar bahawa hos mempunyai banyak permintaan pada masa mereka. Apa yang dianggap sebagai masa jawapan yang munasabah boleh bergantung pada keadaan tertentu, seperti sifat pertanyaan tetamu dan peringkat perjalanan mereka.
Sebagai contoh, jika tetamu menghubungi anda dengan soalan yang sesuai untuk penginapan mereka:
Semua penyenaraian hendaklah bersih dan bebas daripada bahaya kesihatan sebelum tetamu mendaftar masuk.
Kami komited untuk menguatkuasakan peraturan asas ini. Apabila pelanggaran peraturan asas dilaporkan, Airbnb akan cuba menghubungi hos untuk memahami apa yang berlaku.
Tindakan yang kami ambil mungkin termasuk mendidik hos tentang polisi ini, mengeluarkan amaran, dan mewajibkan hos membuang kandungan yang menyalahgambarkan penyenaraian atau mengelirukan tetamu. Apabila pelanggaran berulang atau teruk terhadap peraturan asas ini dilaporkan, hos atau penyenaraian mereka boleh digantung atau dibuang daripada platform, hos boleh dihalang daripada menyiarkan penyenaraian baharu atau kehilangan status Superhost mereka, hos bersama boleh dihalang daripada menyertai Rangkaian Hos Bersama atau menjadi hos bersama di penyenaraian baharu, dan masa pembayaran hos dan hos bersama boleh dilaraskan.
Bergantung pada sifat pelanggaran, Airbnb juga boleh mengambil tindakan lain, seperti membatalkan tempahan akan datang atau aktif, membayar balik kepada tetamu daripada pembayaran hos, dan/atau mewajibkan hos memberikan bukti bahawa mereka telah menangani isu sebelum mereka boleh kembali menjadi hos.
Selain itu, hos yang membatalkan tempahan yang disahkan, atau didapati bertanggungjawab atas pembatalan, boleh menghadapi akibat lain di bawah Polisi Pembatalan Hos kami. Airbnb boleh mengetepikan yuran pembatalan dan, dalam sesetengah kes, akibat lain jika hos membatalkan tempahan atas sebab tertentu yang sah di luar kawalan hos.
Airbnb menggalakkan tetamu melaporkan pelanggaran peraturan asas ini dengan segera. Apabila tetamu berurusan dengan pelanggaran peraturan asas ini, kami meminta mereka:
Hos boleh merayu keputusan di bawah polisi ini dengan menghubungi sokongan pelanggan atau melalui pautan yang kami sediakan untuk memulakan proses rayuan. Dalam menyemak rayuan, kami akan mempertimbangkan sebarang butiran tambahan yang hos berikan, seperti maklumat baharu atau yang diperbetulkan, pelanggaran Polisi Ulasan kami, atau keadaan lain yang berkaitan dengan pelanggaran tersebut.