Standard Hospitaliti
Tip untuk membantu anda mendapatkan penilaian yang baik.
Apa Itu Standard Menjadi Hos?
Standard ini boleh membantu anda mendapat ulasan yang hebat kerana menyediakan layanan yang cemerlang dan boleh diharapkan. Anda boleh melihat prestasi anda dengan menyemak penilaian dan maklum balas daripada tetamu anda.
Apabila anda ke papan pemuka anda, anda akan lihat penilaian terhadap anda berkenaan komunikasi, daftar masuk, ketepatan, kebersihan, dan pengalaman keseluruhan. Kadar jawapan anda juga akan kelihatan pada papan pemuka anda. Untuk melihat komitmen anda kepada tempahan, semak bahagian Superhost di papan pemuka anda. Dengan menyemak kalendar anda dengan kerap, anda boleh memastikan ketersediaan anda yang terkini.
Ketersediaan Terkini
Anda harus sentiasa rasa yakin bahawa anda berupaya menghoskan tempahan. Memastikan kalendar dan maklumat penyenaraian dikemas kini meningkatkan kebarangkalian menerima permohonan tempahan yang boleh anda luluskan.
TIP
  • Kemas kini kalendar anda untuk menggambarkan ketersediaan anda supaya anda tidak menerima permohonan tempahan pada tarikh-tarikh anda tidak sedia
  • Anda boleh menggunakan tetapan ketersediaan anda untuk menyekat masa persediaan antara tempahan, atau untuk mengelakkan permohonan tempahan hari yang sama atau tempahan terlalu jauh ke hadapan.
  • Jika anda menetapkan penginapan minimum atau maksimum, anda hanya akan menerima permohonan untuk tempahan yang menepati keutamaan anda
SENTIASA INGAT
Pengembara yang mencari tempat tinggal memberitahu kami bahawa mereka rasa kecewa apabila permohonan mereka ditolak. Jadi jika anda menolak permohonan tempahan terlalu banyak, penyenaraian anda boleh dinyahaktifkan buat sementara.
Standard Berkomunikasi
Setiap kali tetau menghubungi anda -- sama ada mempunyai tempahan bersama mereka atau tidak-- menjawab dengan pantas menunjukkan bahawa anda seorang hos yang prihatin dan bertimbangrasa.

Jawapan segera

Kekerapan dan kepantasan anda menjawab permohonan dan pertanyaan tempahan dikira melalui response rate anda.
TIP
  • Jawab permohonan dan pertanyaan tempahan dalam masa 24 jam untuk mengekalkan kadar jawapan anda
  • Jika penyenaraian anda tidak tersedia atau pengembara tidak dapat mematuhi Peraturan Penginapan yang anda tetapkan, pastikan anda menolak permohonan tempahan tersebut dengan segera.

Menyokong tetamu anda

Sama ada anda akan tinggal di ruang tersebut bersama tetamu anda atau tidak, penting untuk anda sentiasa tersedia sepanjang penginapan mereka. Tetamu anda akan berpeluang menilai sejauh mana tahap komunikasi anda jelas dan konsisten. Purata penilaian yang anda terima akan tertera pada halaman penyenaraian anda.
TIP
  • Jika anda mengesahkan tempahan dan ada perkara mengenai penyenaraian anda yang berubah, sila beritahu tetamu anda lebih awal
  • Muat turun aplikasi Airbnb supaya anda dapat menjawab mesej di mana saja anda berada
  • Jika anda tidak akan menyambut tetamu anda semasa mereka tiba, anda boleh menghantar mesej kepada mereka semasa waktu daftar masuk untuk memastikan segalanya berjalan lancar
  • Jika anda akan berada di luar kawasan semasa penginapan mereka, anda boleh memberikan tetamu anda maklumat orang tempatan yang boleh dihubungi
SENTIASA INGAT
Jika kadar jawapan anda terlalu rendah, kedudukan carian anda mungkin terkesan dan anda mungkin berhadapan beberapa penalti, termasuk penyenaraian anda dinyahaktifkan buat sementara. Ini memastikan pengembara tidak berisiko menghubungi anda tanpa mendapat sebarang jawapan.
Komitmen kepada Tempahan
Apabila anda mengesahkan anda akan menghoskan tetamu, mereka percayakan anda untuk menguruskan keperluan mereka. Sama ada percutian keluarga atau perjalanan perniagaan, perubahan penginapan yang tidak dijangka boleh benar-benar mengganggu rancangan.
Jika perkara yang tidak dijangka berlaku dan anda tidak dapat mengelak daripada membatalkan tempahan yang disahkan, berikut adalah beberapa perkara yang perlu diberi perhatian:
TIP
  • Sebaik sahaja anda tahu anda perlu membatalkan tempahan, beritahu tetamu anda serta-merta. Ini akan memberikan mereka sebanyak mungkin masa untuk mencari penginapan baru.
  • Batalkan tempahan di Airbnb untuk memulakan proses bayaran balik.
  • Jika anda kenal hos lain di kawasan anda, pertimbangkan untuk bertanya mereka sama ada mereka boleh menerima tetamu anda, dan tawarkan untuk memperkenalkan mereka.
  • Apabila berlaku keadaan peringan atau kekhuatiran mengenai keselamatan, Airbnb boleh membuat pengecualian ke atas penalti pembatalan hos.
SENTIASA INGAT
Kami mahu pengembara yang menempah di Airbnb rasa yakin dengan rancangan mereka, jadi kami memandang serius terhadap pembatalan. Anda boleh dikenakan penalti--termasuk penalti kewangan--jika anda membatalkan tempahan yang disahkan.
Daftar masuk
Tetamu anda akan dijemput untuk menilai pengalaman daftar masuk mereka pada akhir penginapan mereka, jadi ia adalah satu peluang untuk memberikan mereka layanan luar biasa untuk membuat mereka selesa. Ingat, tetamu anda mungkin letih kerana membuat perjalanan, jadi penting untuk menyenangkan mereka dengan proses daftar masuk yang jelas dan ringkas.
TIP
  • Sampaikan prosedur daftar masuk anda dengan lebih awal, dan pastikan anda dapat melaksanakannya
  • Pastikan tetamu anda tahu cara menghubungi anda sekiranya berlaku kelewatan perjalanan atau mereka ada soalan pada saat akhir.
  • Sediakan panduan arah yang terperinci untuk tetamu anda sampai ke penyenaraian anda, dan jimatkan masa dengan memasukkan semuanya ke dalam Manual Penginapan anda
  • Beritahu tetamu jika anda akan menyambut mereka di pintu, atau jika mereka perlu mendapatkan kunci penginapan di peti berkunci atau daripada jiran.
Standard Ketepatan
Kami mendapat tahu daripada hos dan tetamu bahawa berkongsi jangkaan yang jelas sebelum perjalanan boleh menyumbang kepada pengalaman yang lebih baik untuk semua orang. Sebagai hos, anda boleh membantu pengembara membuat keputusan jika penginapan anda sesuai untuk mereka dengan menyediakan maklumat terperinci kemudahan yang penyenaraian anda tawarkan.
Tetamu anda akan diberi peluang untuk menarafkan ketepatan maklumat yang anda sediakan. Memperincikan profil dan halaman penyenaraian akan menarik tetamu yang sepadan dengan gaya hos anda dan akan membantu anda mendapat penarafan yang baik.

Maklumat penyenaraian anda

TIP
  • Gunakan beberapa gambar berkualiti tinggi dengan kapsyen dan tulis keterangan ruang yang terperinci.
  • Berikan Peraturan Penginapan yang menangani situasi yang penting bagi tetamu anda. If anda tidak mahu bawa orang lain ke ruang anda, beritahu mereka lebih awal. Jika anda tidak mahu mereka merokok dalam penyenaraian anda, nyatakan demikian.
  • Beritahu tetamu jika ada bahagian daripada kediaman yang terlarang, seperti halaman belakang yang dikongsi atau loteng.
  • Berlaku jujur tentang faktor-faktor yang tidak dijangka yang boleh memberi kesan kepada penginapan tetamu anda. Jika jiran anda baru memulakan projek pembinaan yang bising, tetamu anda patut diberitahu. Jika anda perlu menaiki 8 tingkat tangga untuk ke penyenaraian anda, nyatakannya. Jika bekalan air panas anda sekejap ada, sekejap tiada, sila nyatakan.

Kemudahan anda

Salah satu perkara yang menjadikan penyenaraian anda hebat ialah set kemudahan yang menjadikan ia lebih selesa, sesuai untuk keluarga, atau mudah untuk urusan kerja.
TIP
  • Senaraikan semua kemudahan yang anda tawarkan dan pastikan setiap satu tersedia dan boleh digunakan
  • Berikan Peraturan Penginapan yang menangani situasi yang penting bagi tetamu anda. If anda tidak mahu bawa orang lain ke ruang anda, beritahu mereka lebih awal. Jika anda tidak mahu mereka merokok dalam penyenaraian anda, nyatakan demikian.

Harga anda

Harga yang terlalu tinggi boleh memberi tanggapan kepada pengembara bahawa penginapan anda jenis mewah—mereka tidak sepatutnya mengharapkan istana apabila mereka tiba di teratak.
SENTIASA INGAT
Jika anda sentiasa mendapat penilaian yang rendah berkaitan ketepatan maklumat yang anda sediakan, anda boleh berhadapan penalti. Kami mahu pengembara percaya bahawa ruang yang mereka tempah adalah ruang yang akan mereka dapat apabila mereka tiba.
Standard Kebersihan
Penyenaraian yang bersih dan kemas sentiasa kelihatan terbaik dan paling menarik. Tetamu anda boleh menilai kebersihan penyenaraian anda, dan purata penilaian dipaparkan di dalam halaman penyenaraian anda.
Penting untuk anda memberi diri anda cukup masa untuk membersihkan ruang anda, terutama sekali apabila anda mendapat tempahan berturut-turut.
TIP
  • Bersihkan setiap bilik yang akan tetamu anda gunakan semasa penginapan mereka, terutama sekali bilik mandi dan dapur
  • Jika anda menyediakan tuala dan cadar, ia mesti dalam keadaan bersih
  • Anda boleh caj yuran pembersihan dan gunakan wang tambahan tersebut untuk membeli kelengkapan mencuci atau mengupah perkhidmatan pembersihan profesional
  • Tinggalkan peralatan membersih di dalam ruang anda, supaya tetamu boleh menguruskan kekotoran yang tertumpah atau tidak disengajakan
SENTIASA INGAT
Jika anda mendapat penilaian kebersihan yang rendah secara konsisten, anda boleh dikenakan penalti. Ruang yang bersih adalah sesuatu yang semua pengembara jangkakan.
Pengalaman Keseluruhan
Tetamu anda akan berpeluang menilai pengalaman keseluruhan mereka semasa menginap di penyenaraian anda. Purata penilaian pengalaman keseluruhan yang anda terima akan tertera pada halaman penyenaraian anda. Ia juga tertera apabila pengembara mencari penginapan dan melihat penyenaraian yang menepati kriteria carian mereka. Jadi mendapat penilaian keseluruhan yang tinggi merupakan cara yang hebat untuk menyerlah di dalam hasil carian.
TIP
  • Ingat, kebanyakan tetamu anda akan berada jauh dari rumah mereka, jadi cuba jangkakan apa yang mereka perlu, apa yang mungkin mengelirukan mereka, dan bagaimana anda boleh menawarkan bantuan dan panduan.
  • Tawarkan pengalaman peribadi buat setiap tetamu untuk menyesuaikan dengan keperluan dan personaliti mereka. Perbuatan-perbuatan kecil boleh memberi kesan yang besar dan berkekalan.
  • Tanya maklum balas daripada tetamu anda supaya mereka boleh membantu anda mengenal pasti perkara yang boleh diperbaiki. Mereka boleh memberitahu anda secara berdepan, atau dengan meninggalkan maklum balas peribadi untuk anda apabila memberikan penilaian mereka.

Nilai

Anda mengawal bagaimana anda menetapkan harga penyenaraian anda, tetapi penting untuk menetapkan harga yang mengimbangkan jangkaan dengan apa yang ditawarkan oleh penyenaraian anda. Tetamu juga berpeluang membuat penilaian mengenai nilai penyenaraian anda, dan purata penilaian anda tertera di dalam halaman penyenaraian anda.
TIP
  • Anda boleh melaras harga anda untuk menepati trend bermusim
  • Jika anda menjadi hos buat kali pertama, pertimbangkan untuk merendahkan harga anda supaya anda boleh mendapat beberapa tempahan pertama dan sedikit pengalaman
SENTIASA INGAT
Jika anda mendapat penilaian keseluruhan yang rendah secara konsisten, anda boleh dikenakan penalti. Jika penilaian anda terus-menerus menunjukkan bahawa anda menghadapi kesukaran menepati jangkaan tetamu, penyenaraian anda boleh dibuang daripada platform ini.

Hos bersama yang hebat mempunyai beberapa tabiat yang sama apabila mereka menjadi hos untuk kejiranan mereka.

Hantar jawapan segera
Komuniti Airbnb bergantung kepada komunikasi yang jelas dan segera agar hos dan hos bersama boleh mendapat tempahan, menyambut tetamu dan mendapat pendapatan tambahan. Jawapan pantas kepada permohonan untuk pengehosan membantu menunjukkan kebolehpercayaan dan ketelitian.
TIP
  • Berikan jawapan kepada setiap permohonan untuk bantuan pengehosan anda dalam tempoh 24 jam untuk mengekalkan kadar jawapan.
  • Jika anda tidak ada masa untuk menjadi hos bersama, pastikan untuk mengeluarkan profil anda daripada senarai.
Pelihara ketersediaan
Anda seharusnya sentiasa rasa yakin bahawa anda boleh menjadi hos bersama untuk hos yang ingin mendapatkan bantuan anda. Memastikan profil hos bersama anda hanya tersenarai apabila anda boleh menjadi hos meningkatkan kebarangkalian untuk anda menerima permohonan yang anda betul-betul boleh kendalikan.
TIP
Sediakan pengalaman yang hebat
Perkara kecil yang anda lakukan boleh meninggalkan kenangan indah yang tidak dapat dilupakan. Sebagai hos bersama, anda akan menerima satu penarafan keseluruhan berdasarkan semuanya dari komunikasi hingga daftar keluar. Penarafan ini menggambarkan seluruh pengalaman yang dilalui tetamu semasa anda menjadi hos bersama.
TIP
  • Buat jangkaan tentang apa yang tetamu anda perlukan. Mungkin mereka perlukan sebotol air, panduan atau hanya ucapan 'Selamat Datang!' yang mesra untuk membuatkan mereka rasa dialu-alukan.
  • Tanya tetamu sama ada mereka memerlukan apa-apa. Mulakan perbualan untuk menyediakan ruang untuk ulasan yang hebat.