Standard Hos

Apa Itu Standard Menjadi Hos?

Standard ini boleh membantu anda mendapat ulasan yang hebat kerana menyediakan layanan yang cemerlang dan boleh diharapkan. Anda boleh melihat prestasi anda dengan menyemak penilaian dan maklum balas daripada tetamu anda.

Apabila anda ke papan pemuka anda, anda akan lihat penilaian yang telah anda terima untuk komunikasi, daftar masuk, ketepatan, kebersihan, dan pengalaman keseluruhan. Anda juga akan lihat kadar jawapan anda pada papan pemuka anda. Untuk melihat komitmen anda kepada tempahan, lihat bahagian Superhost di papan pemuka anda. Dan dengan menyemak kalendar anda dengan kerap, anda boleh mengekalkan ketersediaan terkini.

Ketersediaan Terkini

Anda harus sentiasa rasa yakin bahawa anda berupaya menghoskan tempahan. Memastikan kalendar dan maklumat penyenaraian dikemas kini meningkatkan kebarangkalian menerima permohonan tempahan yang boleh anda luluskan.

  • Kemas kini kalendar anda untuk menggambarkan ketersediaan anda supaya anda tidak menerima permohonan tempahan pada tarikh-tarikh anda tidak sedia
  • Anda boleh menggunakan tetapan ketersediaan anda untuk menyekat masa persediaan di antara tempahan, atau untuk mengelakkan permohonan pada hari yang sama atau tempahan jauh ke hadapan
  • Jika anda menetapkan penginapan minimum atau maksimum, anda hanya akan menerima permohonan untuk tempahan yang menepati keutamaan anda

Pengembara yang mencari tempat tinggal memberitahu kami bahawa mereka rasa kecewa apabila permohonan mereka ditolak. Jadi jika anda menolak permohonan tempahan terlalu banyak, penyenaraian anda boleh dinyahaktifkan buat sementara.

Standard Berkomunikasi

Setiap kali tetau menghubungi anda -- sama ada mempunyai tempahan bersama mereka atau tidak-- menjawab dengan pantas menunjukkan bahawa anda seorang hos yang prihatin dan bertimbangrasa.

Jawapan segera

Sekerap dan secepat mana anda menjawab permohonan dan pertanyaan tempahan dikira daripada kadar jawapan anda.

  • Jawab permohonan dan pertanyaan tempahan dalam masa 24 jam untuk mengekalkan kadar jawapan anda
  • Jika penyenaraian anda tidak tersedia atau pengembara tidak dapat mematuhi Peraturan Penginapan yang anda tetapkan, pastikan anda menolak permohonan tempahan tersebut dengan segera.
Menyokong tetamu anda

Sama ada anda akan tinggal di ruang tersebut bersama tetamu anda atau tidak, penting untuk anda sentiasa tersedia sepanjang penginapan mereka. Tetamu anda akan berpeluang menilai sejauh mana tahap komunikasi anda jelas dan konsisten. Purata penilaian yang anda terima akan tertera pada halaman penyenaraian anda.

  • Jika anda mengesahkan tempahan dan ada perkara mengenai penyenaraian anda yang berubah, sila beritahu tetamu anda lebih awal
  • Muat turun aplikasi Airbnb supaya anda boleh menjawab mesej di mana saja
  • Jika anda tidak akan menyambut tetamu anda semasa mereka tiba, anda boleh menghantar mesej kepada mereka semasa waktu daftar masuk untuk memastikan segalanya berjalan lancar
  • Jika anda akan berada di luar kawasan semasa penginapan mereka, anda boleh memberikan tetamu anda maklumat orang tempatan yang boleh dihubungi

Jika kadar jawapan anda terlalu rendah, kedudukan carian anda mungkin terkesan dan anda mungkin berhadapan beberapa penalti, termasuk penyenaraian anda dinyahaktifkan buat sementara. Ini memastikan pengembara tidak berisiko menghubungi anda tanpa mendapat sebarang jawapan.

Kadar Komitmen

Komitmen kepada Tempahan

Apabila anda mengesahkan anda akan menghoskan tetamu, mereka percayakan anda untuk menguruskan keperluan mereka. Sama ada percutian keluarga atau perjalanan perniagaan, perubahan penginapan yang tidak dijangka boleh benar-benar mengganggu rancangan.

Jika perkara yang tidak dijangka berlaku dan anda tidak dapat mengelak daripada membatalkan tempahan yang disahkan, berikut adalah beberapa perkara yang perlu diberi perhatian:

  • Sebaik sahaja anda tahu anda perlu membatalkan tempahan, beritahu tetamu anda serta-merta. Ini akan memberikan mereka sebanyak mungkin masa untuk mencari penginapan baru.
  • Batalkan tempahan di Airbnb untuk memulakan proses bayaran balik.
  • Jika anda kenal hos lain di kawasan anda, pertimbangkan untuk bertanya mereka sama ada mereka boleh menerima tetamu anda, dan tawarkan untuk memperkenalkan mereka.
  • Apabila berlaku hal keadaan peringan atau masalah keselamatan, Airbnb boleh membuat pengecualian untuk penalti pembatalan hos.

Kami mahu pengembara yang menempah di Airbnb rasa yakin dengan rancangan mereka, jadi kami memandang serius terhadap pembatalan. Anda boleh dikenakan penalti--termasuk penalti kewangan--jika anda membatalkan tempahan yang disahkan.

Daftar masuk

Tetamu anda akan dijemput untuk menilai pengalaman daftar masuk mereka pada akhir penginapan mereka, jadi ia adalah satu peluang untuk memberikan mereka layanan luar biasa untuk membuat mereka selesa. Ingat, tetamu anda mungkin letih kerana membuat perjalanan, jadi penting untuk menyenangkan mereka dengan proses daftar masuk yang jelas dan ringkas.

  • Sampaikan prosedur daftar masuk anda dengan lebih awal, dan pastikan anda dapat melaksanakannya
  • Pastikan tetamu anda tahu cara menghubungi anda sekiranya berlaku kelewatan perjalanan atau mereka ada soalan pada saat akhir.
  • Beri arahan terperinci agar tetamu dapat ke penginapan anda, dan jimat masa dengan menulisnya di dalam Manual Penginapan anda.
  • Beritahu tetamu jika anda akan menyambut mereka di pintu, atau jika mereka perlu mendapatkan kunci penginapan di peti berkunci atau daripada jiran.

Standard Ketepatan

Kami mendapat tahu daripada hos dan tetamu bahawa berkongsi jangkaan yang jelas sebelum perjalanan boleh menyumbang kepada pengalaman yang lebih baik untuk semua orang. Sebagai hos, anda boleh membantu pengembara membuat keputusan jika penginapan anda sesuai untuk mereka dengan menyediakan maklumat terperinci kemudahan yang penyenaraian anda tawarkan.

Tetamu anda akan diberi peluang untuk menarafkan ketepatan maklumat yang anda sediakan. Memperincikan profil dan halaman penyenaraian akan menarik tetamu yang sepadan dengan gaya hos anda dan akan membantu anda mendapat penarafan yang baik.

Maklumat penyenaraian anda
  • Gunakan pelbagai gambar yang berkualiti tinggi dengan kapsyen dan tulis keterangan penginapan yang terperinci.
  • Sediakan Peraturan Penginapan yang dapat menangani situasi yang mustahak kepada tetamu anda. Jika anda tidak mahu mereka membawa orang lain ke dalam penginapan, beritahu mereka awal-awal. Jika anda tidak mahu mereka merokok di dalam penginapan anda, nyatakannya.
  • Beritahu tetamu jika ada bahagian daripada kediaman yang terlarang, seperti halaman belakang yang dikongsi atau loteng.
  • Berlaku jujur tentang faktor-faktor yang tidak dijangka yang boleh memberi kesan kepada penginapan tetamu anda. Jika jiran anda baru memulakan projek pembinaan yang bising, tetamu anda patut diberitahu. Jika anda perlu menaiki 8 tingkat tangga untuk ke penyenaraian anda, nyatakannya. Jika bekalan air panas anda sekejap ada, sekejap tiada, sila nyatakan.
Kemudahan anda

Salah satu perkara yang menjadikan penyenaraian anda hebat ialah set kemudahan yang menjadikan ia lebih selesa, sesuai untuk keluarga, atau mudah untuk urusan kerja.

  • Senaraikan semua kemudahan yang anda tawarkan dan pastikan setiap satunya tersedia dan beroperasi
  • Sediakan Peraturan Penginapan yang dapat menangani situasi yang mustahak kepada tetamu anda. Jika anda tidak mahu mereka membawa orang lain ke dalam penginapan, beritahu mereka awal-awal. Jika anda tidak mahu mereka merokok di dalam penginapan anda, nyatakannya.
Harga anda

Harga yang terlalu tinggi boleh memberi tanggapan kepada pengembara bahawa penginapan anda jenis mewah—mereka tidak sepatutnya mengharapkan istana apabila mereka tiba di teratak.

Jika anda sentiasa mendapat penilaian yang rendah berkaitan ketepatan maklumat yang anda sediakan, anda boleh berhadapan penalti. Kami mahu pengembara percaya bahawa ruang yang mereka tempah adalah ruang yang akan mereka dapat apabila mereka tiba.

Standard Kebersihan

Penyenaraian yang bersih dan kemas sentiasa kelihatan terbaik dan paling menarik. Tetamu anda boleh menilai kebersihan penyenaraian anda, dan purata penilaian dipaparkan di dalam halaman penyenaraian anda.

Penting untuk anda memberi diri anda cukup masa untuk membersihkan ruang anda, terutama sekali apabila anda mendapat tempahan berturut-turut.

  • Bersihkan setiap bilik yang akan tetamu anda gunakan semasa penginapan mereka, terutama sekali bilik mandi dan dapur
  • Jika anda menyediakan tuala dan cadar, ia mesti dalam keadaan bersih
  • Anda boleh caj yuran pembersihan dan gunakan wang lebihan tersebut untuk membayar peralatan pembersihan atau mengupah perkhidmatan pembersihan profesional
  • Tinggalkan peralatan membersih di dalam ruang anda, supaya tetamu boleh menguruskan kekotoran yang tertumpah atau tidak disengajakan

Jika anda mendapat penilaian kebersihan yang rendah secara konsisten, anda boleh dikenakan penalti. Ruang yang bersih adalah sesuatu yang semua pengembara jangkakan.

Rumah cantik di Kuala Lumpur

24 Seluruh Penginapan

Pengalaman Keseluruhan

Tetamu anda akan berpeluang menilai pengalaman keseluruhan mereka semasa menginap di penyenaraian anda. Purata penilaian pengalaman keseluruhan yang anda terima akan tertera pada halaman penyenaraian anda. Ia juga tertera apabila pengembara mencari penginapan dan melihat penyenaraian yang menepati kriteria carian mereka. Jadi mendapat penilaian keseluruhan yang tinggi merupakan cara yang hebat untuk menyerlah di dalam hasil carian.

  • Ingat, kebanyakan tetamu anda akan berada jauh dari rumah mereka, jadi cuba jangkakan apa yang mereka perlu, apa yang mungkin mengelirukan mereka, dan bagaimana anda boleh menawarkan bantuan dan panduan.
  • Tawarkan pengalaman peribadi buat setiap tetamu untuk menyesuaikan dengan keperluan dan personaliti mereka. Perbuatan-perbuatan kecil boleh memberi kesan yang besar dan berkekalan.
  • Tanya maklum balas daripada tetamu anda supaya mereka boleh membantu anda mengenal pasti perkara yang boleh diperbaiki. Mereka boleh memberitahu anda secara berdepan, atau dengan meninggalkan maklum balas peribadi untuk anda apabila memberikan penilaian mereka.
Nilai

Anda mengawal bagaimana anda menetapkan harga penyenaraian anda, tetapi penting untuk menetapkan harga yang mengimbangkan jangkaan dengan apa yang ditawarkan oleh penyenaraian anda. Tetamu juga berpeluang membuat penilaian mengenai nilai penyenaraian anda, dan purata penilaian anda tertera di dalam halaman penyenaraian anda.

  • Anda boleh melaras harga anda untuk menepati trend bermusim
  • Jika anda menjadi hos buat kali pertama, pertimbangkan untuk merendahkan harga anda supaya anda boleh mendapat beberapa tempahan pertama dan sedikit pengalaman

Jika anda mendapat penilaian keseluruhan yang rendah secara konsisten, anda boleh dikenakan penalti. Jika penilaian anda terus-menerus menunjukkan bahawa anda menghadapi kesukaran menepati jangkaan tetamu, penyenaraian anda boleh dibuang daripada platform ini.